אקו לב היא טכניקת הדמיה המשמשת לאבחון ולהערכת תפקוד הלב. הוא משתמש בגלי קול כדי ליצור תמונות של הלב ושל החדרים, השסתומים, הקירות וכלי הדם שלו. ניתן להשתמש בטכניקת הדמיה זו כדי לזהות ולאבחן מצבי לב שונים כגון בעיות במסתמים, פגמים מבניים והפרעות קצב. זה גם עוזר לקבוע עד כמה התרופות פועלות או אם הניתוח הצליח. באמצעות אקו לב, הרופאים יכולים לקבל תובנה חשובה לגבי המבנה והתפקוד של הלב על מנת לספק טיפול טוב יותר למטופליהם.

קרדיט לתמונות FREEPIK
קרדיט לתמונות FREEPIK

בדיקת אקו לב היא בדיקה לא פולשנית שמפיקה תמונה מפורטת של הלב ותפקודו. הוא משמש לאבחון ולמעקב אחר מצבים רבים, כולל מחלת מסתמי לב, אי ספיקת לב, דופק לא סדיר ומומי לב מולדים. הכנה לאקו לב יכולה לעזור להבטיח שהבדיקה תפיק תוצאות מדויקות ושנוח לך במהלך ההליך. כדי להתכונן לאקו לב, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא לגבי צום לפני ההליך, ללבוש בגדים רפויים או חלוק בית חולים במהלך הבדיקה, ולספק לרופא שלך רשימה של תרופות שאתה נוטל. בנוסף, חשוב לדון בכל אלרגיה או מצב רפואי עם הרופא שלך לפני ההליך.

הסוגים השונים של אקו לב ומה הם מודדים

אקו לב הוא כלי רב עוצמה המשמש לאבחון ולמעקב אחר מצבי לב. זהו הליך לא פולשני המשתמש בגלי קול כדי ליצור תמונות של הלב. ישנם סוגים שונים של אקו לב, שכל אחד מהם מודד היבטים שונים של מבנה הלב ותפקודו. אלה כוללים אקו לב טרנס-חזה, אקו לב דופלר, אקו לב טרנס-וושט, אקוקרדיוגרפיה מתח ואקו לב תלת מימד. לכל סוג סט יתרונות וחסרונות משלו מבחינת דיוק וחסכוניות. במאמר זה נדון בסוגים השונים של בדיקות אקוקרדיוגרפיות הזמינות ומה הן מודדות. . אקו לב טרנס-חזה (TTE) מודד את הגודל והצורה של חדרי הלב ואת תפקוד השאיבה של הלב. זוהי הבדיקה החסכונית ביותר מכיוון שהיא דורשת רק מכשיר אולטרסאונד אחד, בדיקה של הוושט ומכשיר רפלקטור. עם זאת, סוג זה של אקו לב אינו מדויק מאוד בעת מדידת מסתמי לב או הערכת נפח שבץ של חדר שמאל. לעומת זאת, אקו לב דופלר מעריכה את תפוקת הלב באמצעות מדידות כמו מהירות וכוח.

איך נראית ההכנה לבדיקת אקו לב?

אקו לב היא הליך לא פולשני המשמש להערכת תפקוד הלב שלך. הוא משמש בדרך כלל לאבחון מצבים כגון אי ספיקת לב, מחלות מסתמים וחריגות לב אחרות. לקראת בדיקת אקו לב, חשוב להבין את השלבים הכרוכים בתהליך ולמה אתה יכול לצפות. מאמר זה יספק סקירה מקיפה של למה לצפות כאשר עוברים בדיקת אקו לב וכיצד הכי טוב להתכונן אליה.

למה לצפות לפני אקו לב - בממוצע התהליך אורך בדרך כלל בין 45 דקות לשעתיים. תתחיל בכך שתתבקש לשכב על שולחן שניתן לסובב אותו בקלות ולהטות אותו לתנוחות שונות. זה יבטיח שהלב שלך ממוקם במבט אופטימלי עבור ציוד ההדמיה שישמש במהלך ההליך. לאחר מיקומך, אתה עלול להרגיש אי נוחות או לחץ כאשר החזה שלך נדחס במהלך תהליך האקו לב. חשוב לא לזוז יותר מדי מכיוון שזה עלול להקשות על הרופאים להשיג תמונות ברורות של הלב שלך.

למה אני יכול לצפות לאחר בדיקת אקו לב? ההליך בדרך כלל אינו כואב, וחשוב לא להתאמץ יותר מדי או לזוז בפתאומיות לאחר ההליך שכן הדבר עלול לגרום לאי נוחות. אם תפקוד הלב שלך נראה לא תקין במוניטור במהלך אקו-לב, סביר להניח שיידרש צנתור לב לא פולשני כדי להעריך עוד יותר את מצבך. במהלך תהליך זה, ייתכן שתחווה אי נוחות מסוימת כחלק מזריקת הרדמה מקומית על מנת לספק סדציה לתהליך הצנתור.

הבנת התוצאות של בדיקת ההד שלך ומה משמעותן

אולטרסאונד הוא כלי שימושי המשמש לאבחון מגוון מצבים ומחלות. זה יכול לעזור לזהות חריגות בגוף, כגון גידולים, ציסטות ובעיות אחרות. כאשר אתה עובר אולטרסאונד, חשוב להבין את התוצאות כדי שתוכל לקבל החלטות מושכלות לגבי הבריאות שלך. מאמר זה יסביר מה המשמעות של תוצאות האולטרסאונד שלך וכיצד לפרש אותן. . מה זה אולטרסאונד? אולטרסאונד היא טכניקת הדמיה אבחנתית היוצרת תמונות של פנים הגוף. אולטרסאונד משתמש בגלי קול בתדר גבוה ליצירת תמונות. תמונות אלו מוצגות לאחר מכן על צג לשימוש הרופא או הטכנאי במהלך הבדיקה.