הנגשה ושמירה על הבטיחות - אלו שני דברים חשובים מאוד. שמירה על הבטיחות מגינה על כולנו מפני פגיעות כאלו ואחרות שעשויות לקרות לנו במקומות מסוימים או בתרחישים מסוימים. הנגשה מאפשרת נגישות גם למי שנמנע ממנו, מסיבות כאלו ואחרות, לעשות פעילויות מסוימות. עם מאחזי היד של סולם יעקב תוכלו ליצור הנגשה ולשמור על הבטיחות, באמצעות מבחר של מאחזים ומוצרי נגישות. 

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 מאחזי יד

אם תסתובבו בחלל מסוים, בין אם מדובר על הבניין בו אתם מתגוררים, מקום העבודה שלכם או אפילו משרד ממשלתי, אתם ככל הנראה לא תשימו לב לכמה פרטים מסוימים. אחד מהפרטים הללו הוא כנראה הימצאות של מאחזי יד. מאחזים אלו הם תוספת שניתן להתקין במקומות מסוימים, ויש להם תפקיד חשוב. התפקיד של מאחז היד כל כך פשוט, שניתן להבין אותו לבד גם אם אף אחד לא מסביר לכם. מאחז היד מאפשר לנו לאחוז בו ולהחזיק אותו בזמן שאנחנו מתקדמים כלפי כיוון מסוים, במקום מסוים. למשל, מאחזי יד למדרגות מאפשרים עליה או ירידה מהמדרגות, אם יש צורך בשיפור היציבות שלנו על ידי אחיזה באובייקט מסוים, שיאפשר תמיכה בפעולת העלייה והירידה.

מאחזים מחומרים שונים

מאחזים כאלו עשויים מחומרים שונים. ישנן כמה משמעויות לסוג החומר ממנו עשוי המאחז. קודם כל, ככל שהמאחז עשוי מחומר איכותי יותר, כך הסיכוי שלו להישחק נמוך יותר. מבחינת תחזוקה, מאחז יד למדרגות שעשוי מחומר איכותי בקושי יהיה זקוק לכזאת. מאחזי יד נירוסטה וגם מאחזי יד ברזל למשל, נחשבים לחומרים עמידים במיוחד בקרב החומרים מהם מייצרים את המאחזים הללו. פרט לכך, חשוב לזכור שמאחז הוא חלק מסוים מהחלל. גם אם הוא נחשב לחלק קטן מהחלל, יש לו משמעות מבחינת נראות ועיצוב. לכן, אנשים רבים או מקומות רבים שמחליטים להתקין מאחזים כאלו, מחפשים שילוב בין חומרים עמידים ואיכותיים, לבין חומרים שניתן יהיה לעצב בצורה טובה שתשלב עם העיצוב הקיים של החלל. מאחזי יד מעץ לדוגמא, הם מאחזים עם רמה עיצובית שנחשבת לגבוהה יותר.

הנגשה לכמה שיותר אוכלוסיות

מאחזים ליד לא סתם מותקנים במקומות מסוימים. הם יוצרים דבר חשוב במיוחד – הנגשה. מקומות שאינם מונגשים אלו מקומות שלא כל סוגי האוכלוסייה יכולים להיכנס אליהם. למשל, אדם שיושב על כיסא גלגלים לא יכול להיכנס אל מקום שאינו מונגש לכיסאות גלגלים, מבחינת פתח הכניסה למקום או גובה המדרכה שמובילה למקום. התקנת של מאחז יד מאפשרת הנגשה טובה וראויה יותר של המקום. גם אם לכם זה לא נראה ככה, יש אנשים שיש להם צורך ממש בשימוש של מאחזי יד עמידים ובטיחותיים למעקות ומדרגות. אוכלוסייה קשישה למשל יכולה להתקשות בעלייה או ירידה ממדרגות. כמו כן, אנשים עם מחלות שקופות, או אנשים עם פגמים אורטופדיים יכולים להסתייע מאוד במאחזים הללו.

שמירה על הבטיחות

אם שמים רגע את עניין ההנגשה בצד, מוצעים שיש תפקיד חשוב נוסף למאחזי היד. המאחזים האלו מאפשרים שמירה על הבטיחות. אדם שהולך ליד מאחז ומועד, יכול למנוע את הנפילה שלו על ידי תפיסה במאחז ובכך למנוע נזק גבוה. כמו כן, מי שמלכתחילה אוחז במאחז יכול למנוע נפילות שעשויות להתרחש. במקומות מסוימים יש סיכויים גבוהים יותר לנפילה. מקומות מחליקים למשל או מקומות שמצריכים עליה או ירידה חדה אלו מקומות שמאחז משמעותי מאוד בהם מבחינה בטיחותית.

במקומות שונים במבנה

בכל מבנה או חלל יש צורך בסופו של דבר במאחזי יד. מאחזי היד מותקנים במקומות שונים. למשל, מאחזי יד למעקות ניתן למצוא כמעט ליד כל גרם מדרגות, בין אם מדובר על מדרגות צרות או רחבות. כמו כן, אפשר למצוא מאחזי יד גם במקומות ציבוריים רבים, במסדרונות בין היתר. המאחזים מאפשרים הליכה בטוחה והנגשה לאוכלוסיות השונות.

התקנה מקצועית של מאחזים

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר מעוניינים במאחז יד הוא ביצוע התקנה מקצועית של המאחז הזה. אם ההתקנה מתבצעת באופן שאינו מקצועי, יותר נזק עשוי להיגרם. התקנה לא מקצועית יכולה להוביל למאחז יד שאינו יציב מספיק, כזה שלא יהיה מסוגל למנוע נפילה. עם סולם יעקב מאחזי יד תוכלו להינות מהתקנה מקצועית של מאחזים כאלו, ללא חשש.