לקחת מקל ותרמיל לטיולים בשטח, זה אולי הספיק בעבר הרחוק. כיום, בשביל טיול בשטח או בשביל קמפינג, אנחנו נדרשים לציוד איכותי יותר, על מנת ליצור את החוויה הכי טובה שניתן. בין אם מדובר על טיול עם המשפחה, קמפינג עם החברים מהצבא או יציאה לטבע עם חברים מהבית - עם ציוד שטח וקמפינג מקצועי כמו של סברס מרכז שטח ישראלי, תוכלו לקבל את החוויה הכי טובה שאפשר. 

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיולים בשטח

מי מאיתנו לא אוהב לטייל? בשדות, בהרים, בשבילים וביערות – ארץ ישראל היא אומנם לא המדינה הכי גדולה שיש מבחינת השטח הגיאוגרפי עליו היא חולשת, אך ישנם מקומות רבים בשטח ובטבע שאפשר לעשות בהם טיולים שונים. טיול בשטח יכול להתבצע במספר צורות. זה יכול להיות קמפינג באוהלים, הליכה במסלולים באורכים ובזמנים משתנים או שהות במקום מסוים, כמו פארק לאומי או יער. אם בעבר טיולים היו מצריכים מאיתנו רק הגעה למקום בו אנחנו מעוניינים לטייל בשטח, כיום יש מענה על צרכים מגוונים שעשויים לצוץ. ציוד שטח מאפשר לנו להנות גם מחוויית הטיול, אך גם להתאים את עצמנו לשעות בשטח. בין אם מדובר על שהות של כמה ימים ובין אם מדובר על שהות של כמה שעות, מוטב ליצור את ההתאמה הטובה ביותר שניתן בשטח באמצעות ציוד איכותי, ובכך לשפר את החוויה מהטיול ולמקסם אותה.

הליכה נוחה

כל סוג מסוים של טיול בשטח מצריך הליכה באופן מסוים. אם אתם קובעים למשל טיול קמפינג עם משפחות חברות בטבע, אתם עדיין תצטרכו לבצע הליכה מסוימת, עם מרחק מסוים. ישנם טיולים שלמים בטבע ובשטח שמתבססים כמעט ורק על הליכה. הטיולים הללו יכולים להיעשות בצמדים או בקבוצות, שהולכות במסלולים מסוימים. מסלולי טיולים בשטח יכולים להיות מישוריים על דרך סלולה, אך גם תלולים על אדמה שהדריכה עליה היא לא פשוטה בכלל. כדי להבטיח שתוכלו להנות מהמסלול ומהנופים השונים, ושלא תצטרכו להתעסק באי הנוחות של ההליכה, מוטב להצטייד לכל הגעה לשטח עם נעליים נוחות. סנדלי שורש למשל יתאימו לטיול בשטח בלי הרבה הליכה, כמו קמפינג, ולעומת זאת נעלי טיולים יאפשרו לכם הליכה נוחה במסלולים השונים.

תנאי לינה בשטח

אחד הטיולים האהובים ביותר והנפוצים ביותר שאפשר לעשות בשטח הוא טיול קמפינג. הטיול הזה כולל לינה באוהלים. טיולי קמפינג רבים מתבצעים בתצורה של קבוצה: קבוצת חברים, קבוצת זוגות או קבוצת משפחות. האיכות של טיול הקמפינג נקבעת בין היתר בעזרת הציוד שיש בקמפינג. ציוד קמפינג קובע למשל את תנאי הלינה שלכם בשטח. אם אתם ישנים באוהלים קטנים, צפופים ושעשויים מחומרים לא איכותיים, השינה שלכם יכולה להפוך למסויטת. אוהלי שטח מרווחים, גדולים וכאלו שעשויים מחומרים חזקים יותר, יאפשרו לכם לישון ללא בעיות וללא הפרעות מהסביבה בתוך שק שינה חמים.

מזון

בטיולים שלוקחים יותר מכמה שעות בשטח, הבטן יכולה להתחיל לקרקר מהר מאוד. בטיולים ממושכים יותר, כמו טיולי קמפינג, אי אפשר להתעלם מהרעב ולעכב את הארוחה ולכן חשוב להתכונן לטיול גם מבחינת המזון שיש בו. עם צידניות למשל, תוכלו לקחת איתכם גם מוצרי מזון שעשויים להתקלקל בשטח כביכול ולשמר את המצב התקין שלהם. כמובן שאי אפשר לדבר על טיולים בשטח מבלי לדבר על פקל קפה. לא סתם קפה הוא המשקה הפופולארי ביותר בעולם – הוא כל כך פופולארי, עד כדי כך שהמציאו סידור מיוחד להכנת קפה בשטח, בדמות פק"ל הקפה.

בטיחות בשטח

השטח הוא לא המקום הטבעי לבני האדם כבר הרבה מאוד זמן. השטח והטבע שונים מהבית שלכם. לכן, כדאי להצטייד גם בציוד שיכול לשמור על הבטיחות שלכם. לדרמן יאפשר לכם לבצע מגוון פעולות שונות בצורה בטוחה, ובעזרת ביגוד תרמי תוכלו לוודא שאתם או בני המשפחה שלכם לא קופאים מקור במהלך הלילה.

איכות הציוד קובעת

ציוד לטיולים ולשטח הופך למגוון יותר ולמשוכלל יותר ככל שהשנים מתקדמות. טיולים בשטח ובטבע שוברים את השגרה, ובאמצעות הציוד המתאים ניתן להפוך את שבירת השגרה הזאת להרבה יותר מהנה ובטוחה. ככל שהציוד שלכם יהיה יותר איכותי, כמו מגוון הציוד לשטח שיש אצל סברס מרכז שטח ישראלי , כך תוכלו להבטיח זאת באופן וודאי.