מחיצות אקוסטיות ניידות הן לוחות זמניים שהשימוש בהם הוא לצורך הפחתת צלילים ורעש בתוך אולם אירועים או במרכז כנסים גדול. הן משמשות לעתים קרובות במקומות הומים וגדושים באוכלוסייה כשמטרתן ליצור אזורים נפרדים, אינטימיים ושקטים לפעילויות שונות. חלל של אולמות אירועים נחשב לרוב לשטח ציבורי סואן, מחיצות אלה מהוות פתרון אידיאלי מאחר והן מסייעות בהפחתת סוגיית הרעש ומשפרות את איכות הצליל בתוך האולם. הן ניידות, קלות ומיוצרות מחומרי גלם מיוחדים בולמי רעשים שמקלים על הקמתן ועל הניידות שלהן ממקום למקום.

קרדיט ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות
קרדיט ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות

 

מחיצות אקוסטיות ניידות זמינות בגדלים, עיצובים ובסגנונות שונים וניתן להתאים אותן לצרכים הספציפיים של האולם. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את האסתטיקה והעיצוב שלהן, שכן הן תהיינה גלויות לעניי האורחים ורצוי שתשלבנה היטב עם העיצוב ששולט בתוך האולם ואף יוסיפו לאווירה. מדובר כאמור במענה פרקטי וחסכוני עבור בעלי האולמות ומארגני הכנסים שנדרשים ליצור מספר חללים בתוך שטח ציבורי גדול.

מהי מחיצה אקוסטית וכיצד היא תורמת לנו?

מחיצה אקוסטית היא כאמור סוג של מחסום שסופג את גלי הקול כשהיא מצליחה לשלוט בצליל ובאקוסטיקה המבוקשת בחלל וכך ליצור סביבה שקטה ומנותקת מרעשים סביבתיים. היא יכולה להגיע במגוון חומרים כמו עץ, מתכת, זכוכית וכל חומר גלם שבולם רעשים וצליל. למחיצות אקוסטיות תהייה השפעה משמעותית על איכות הצליל הכוללת של המרחב. ניתן להשתמש בהן כדי להפחית הד והדהוד, לשפר את הבנת השיח והדיבור וליצור סביבות אינטימיות לכל מטרה (לימוד, קריאה, מנוחה וכו') בלי הפרעות או הסחות שמגיעות מבחוץ.

מחיצות אלה יכולות לשפר משמעותית את החוויה עבור אנשים שנמצאים באולם ולסייע להם להתרכז בהוויה שהם נוכחים בה ולהפוך אותה להרבה יותר סוחפת, מרגשת ומלהיבה. כמו כן, מדובר במענה כלכלי הולם ורווחי במיוחד מאחר ומחיצות אלה יכולות גם לעזור לנצל את המרחב בצורה מקסימלית שכן החלל הגדול של האולם יהפוך בקלות לשני חללים כאשר כל חלל ינוצל לפעילות (אירוע) שונה והקהל שבו ייהנה מפרטיות מלאה, בעוד בעלי האולם יוכלו להרוויח שני אירועים במקביל!

כל הסיבות ליישום מחיצה אקוסטית באולם אירועים

אקוסטיקה משופרת - מחיצות אקוסטיות ניידות יכולות לשפר משמעותית את האקוסטיקה באולם אירועים גדול או במרכז כנסים על ידי הפחתת כמות הרעש שעובר בין חללים. זה מאפשר למשתתפים לשמוע ולהתרכז במתרחש בלי קולות רקע שעשויים להפריע להם.

פרטיות מוגברת - מחיצות אקוסטיות יכולות לספק תחושה של פרטיות והפרדה בין חללים שונים, ולאפשר למשתתפים לנהל שיחות דיסקרטיות או פרטיות בלי רחשים והסחות דעת.

גמישות - ניתן להגדיר ולהוריד בקלות את אותן מחיצות אקוסטיות ניידות לפי הצורך, מה שיכול להגדיר מחדש את עיצוב החלל ולענות על מגוון צרכים הקיימים בכל אירוע או כנס.

פתרון חסכוני - בהשוואה למחיצות קבועות, מחיצות אקוסטיות ניידות מהוות פתרון הרבה יותר חסכוני עבור מארגני אירועים וכנסים שנאלצים לעיתים על פי דרישה ליצור חללים נפרדים בתוך אולם אירועים גדול. לא פעם יהיה צורך באירוע קטן ממדים בתוך אולם גדול ויש לעצב את החלל בהתאם לזאת – על ידי מחיצות ניתן ליצור חלל אינטימי ומזמין.

מראה אסתטי - מחיצות אקוסטיות מגיעות במגוון צבעים, חומרים טקסטורות ועיצובים, מה שמאפשר למארגני האירועים והכנסים לבחור מחיצות שלא פוגמות במראה ההרמוני של החלל.

בטיחות - מחיצות אקוסטיות ניידות יכולות גם לספק מחסום פיזי בין חללים שונים, ולהבטיח את שלומם של המשתתפים במהלך האירוע או הכנס.

מה היתרון בניידות של מחיצה אקוסטית?

היתרון בניידות של מחיצה אקוסטית הוא בכך שהיא מאפשרת גמישות בהתאמת הסאונד והאקוסטיקה של החלל. ניתן להזיז את המחיצה לאזורים שונים בתוך האולם אירועים כדי ליצור סביבות סאונד שונות, כמו בידוד אזור ספציפי לקייטרינג ולמלצרים או אזור מבודד ושקט ללהקה או האומן שמגיע להופיע אל מול הקהל הרב, או יצירת מרחב אינטימי יותר לשיחות בין המבלים. בנוסף, ניתן להשתמש בה גם כדי לשלוט ברמת הווליום הכללית של האולם, לסייע במניעת רעש מטריד וחריג ולהבטיח שהסאונד יתאים לתנאי המקום ולקהל.

המאמר נכתב באדיבות ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות.