פיטורים הם מצבים מלחיצים הן עבור העובדים והן עבור המעסיקים, אך ניתן להקל על שני הצדדים ולהבטיח כי ההשפעה תהיה מינורית ככל האפשר. זה הזמן להבין מהו Outplacement - ליווי תהליך סיום העסקה לעובדים ולארגונים - ולמה העסק שלכם צריך את זה.

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

מה זה אאוטפלייסמנט?

Outplacement הוא הטבה בחסות המעסיק, הניתנת בדרך כלל כחלק מחבילת פיצויים כדי לסייע לעובדים שפוטרו למצוא עבודה חדשה. השירותים מתמקדים בשיפור המיומנויות הדרושות להעסקה מחדש, כגון כתיבת קורות חיים ומכתבי כיסוי, ניווט בלוחות דרושים, כישורי ראיונות, יצירת קשרים ומשא ומתן על משכורות.

איך עובד אאוטפלייסמנט?

למרות שניתן לספק אאוטפלייסמנט בתוך העסק, זה נפוץ יותר שעסקים משתפים פעולה עם צד שלישי שמתמחה בשירותים השונים. עובדים לשעבר המנצלים את התוכנית עשויים ליצור אינטראקציה עם המאמן שלהם אחד על אחד, כחלק מקבוצה, פנים אל פנים, באינטרנט או בטלפון. הסידור הספציפי תלוי בדרך כלל בהיקף התוכנית.

מהם היתרונות בהצעת Outplacement?

מכיוון שמדובר בכסף שמוציאים על אנשים שעוזבים את הארגון, ההוצאה הזו עשויה להיראות מיותרת. עם זאת, שירותי סיום העסקה לרוב מועילים לא פחות למעסיקים מאשר לעובדים, ושווים את ההשקעה הנוספת.

בין השאר, אלה היתרונות:

שיפור המוניטין של העסק

תוכניות אאוטפלייסמנט שולחות את המסר שלמעסיק אכפת מאנשיו, ועלולים להפחית משוב שלילי כאשר מכריזים או מבשרים על פיטורים. לעסקים בעלי מוניטין ומותג מעסיק חיוביים יש בדרך כלל סיכוי טוב יותר לגייס כישרונות מובילים בעתיד.

הפחתת וניהול סיכונים

עובדים בדרך כלל חשים כעס או תסכול כאשר הם מפוטרים. אתם לא יכולים למנוע זאת לחלוטין, אבל אם הם יודעים שלאחר הפיטורים תעזרו להם למצוא עבודה אחרת, זה עשוי להפחית את הסיכוי למצבים לא נעימים במקום העבודה או לתביעות הפסקת עבודה שלא כדין.

הגברת מורל העובדים

חלק חשוב ב-outplacement הוא תקשורת. מעסיקים שמסבירים בבירור ששירותי סיוע בקריירה הועמדו לרשות כל עובד ששוחרר, עשויים לסייע בהקלת החרדה בקרב העובדים שנותרו ולהשאיר אותם מעורבים.

חסרונות פוטנציאליים של Outplacement

לצד היתרונות הרבים, שירותי אאוטפלייסמנט מסוימים עשויים להזיק. למשל, תחשבו על התרחיש הבא: אתם מפטרים כמה עובדים באותה מחלקה, ולאחר מכן כולם משתמשים באותו שירות על מנת להתחרות על אותן משרות. אם השירות משתמש בתבניות קורות חיים סטנדרטיות ובאימון קבוצתי במקום הדרכה מותאמת אישית, הם עשויים להתקשות לבדל את עצמם בשוק העבודה.

כלומר, על מנת לוודא שהעסק והעובדים מפיקים את המרב מההטבה, כדי לבחור חברת אאוטפלייסמנט טובה ולהרכיב את השירותים המתאימים והנכונים.

איך בוחרים ספק אאוטפלייסמנט?

כשמוניטין המותג ויחסי העובדים עומדים על כף המאזניים, לא כל שירות אאוטפלייסמנט מתאים. הערכה יסודית של ספקים לשם בחירה מושכלת, כוללת בדרך כלל את השלבים הבאים:

חיפוש חוויות מותאמות אישית

פתרונות המותאמים לאופן שבו העובדים מעדיפים לעבוד – באופן אישי, וירטואלי וכו' – נוטים להניב את התוצאות הטובות ביותר.

בדיקת הרקע של צוות האימון

כדי להיות אפקטיביים באמת, מאמני עבודה חייבים להיות בעלי ידע בענף המועדף על המועמד ובשוק הגיאוגרפי הרצוי.

שאלות על שירותים לעובדים

תבררו בדיוק אילו שירותים ניתנים, במסגרת שיתוף הפעולה עם הספק. תעדיפו חברות שמציעות פתרונות שישאירו את העובדים שלכם פרודוקטיביים ומעורבים.

סקירת את הרקורד של הספק

דירוגי שביעות רצון הלקוחות ואחוז המשתתפים שמוצאים עבודה חדשה באמצעות תוכנית אאוטפלייסמנט הם כמה אינדיקטורים ליעילותו של הספק.

אילו שירותים לא כולל אאוטפלייס?

מאמני עבודה ב-Outplacement מסייעים לאנשים לשפר את המותג האישי שלהם, אבל הם לא מגייסים. הם לא מאיישים משרות ישירות, וגם לא מאתרים מקומות עבודה או פונים אליהם בשם מישהו אחר. במקום זה, הם מספקים למפוטרים את הכלים לעבור לשלב הבא בקריירה שלהם.

הקשר בין Outplacement לחיפוש עבודה מודרני

בעבר, שירותי אאוטפלייס ניתנו במיקום פיזי, אליו הגיעו אנשים על מנת לעבוד על קורות החיים שלהם ולהגיש מועמדות למשרות שונות. התקדמות הטכנולוגיה הפכה את המודל העסקי הזה למיושן במידה רבה, והספקים התאימו את עצמם לעידן הדיגיטלי בו אנו חיים.

למרות שאימון זמין לפעמים באופן אישי גם היום, חלק ניכר מהאאוטפלייסמנט מתבצע מרחוק באמצעות הדרכה מקוונת, שיחות וידאו והודעת טקסט.