פולשים שהשתלטו על יער קק"ל בסמוך לכפר עראמשה והחלו לרעות בו עדרי בקר נאלצו לפנות את הקרקע בעקבות פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל. הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

כלים
הכפר עראמשה. פינוי של רשות מקרקעי ישראל
הכפר עראמשה. פינוי של רשות מקרקעי ישראל

מסיגי גבול שהשתלטו על שטח ציבורי ביער קק"ל מדרום מערב לכפר עראמשה נאלצו לפנות את אדמות המדינה עליהן השתלטו שלא כדין, לאחר שאותרו במהלך פעילות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

מסיגי הגבול, רועי בקר תושבי עראמשה, ניסו להשתלט על קרקעות קק"ל בשטח של כ-10,000 מ"ר, עליהן החלו לרעות את שטחי הבקר שלהם, למרות שלא ניתנה להם הרשאת מרעה במקום. זוהי הפעם השנייה בה תופסים מפקחי הרשות את מסיגי הגבול כאשר הם פולשים לקרקעות המדינה.

המפקחים הגישו לפולשים התראה לפיה עליהם לפנות את הקרקע הבהירו להם כי הם מבצעים עבירה של הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל וכי עליהם לפנות את הקרקע, אם לא יפונו בליווי המשטרה.

בנוסף, המפקחים הבהירו לפולשים כי במיקרים בהם מסיגי גבול מסרבים לפנות קרקעות מדינה, רשות מקרקעי ישראל מגישה נגדם גם תלונה למשטרה בגין הסגת גבול, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, בנוסף לתביעות כספיות להחזר דמי השימוש בקרקע ועלויות הפינוי הנגרמות לקופת המדינה.

לאחר שהבינו את נחישותם של המפקחים, העדיפו הפולשים לפנות את הקרקע בעצמם, על מנת להימנע מתשלום עלויות השימוש בקרקע ועלויות הפינוי שמוטלות במקרה של פלישה לאדמת מדינה על הפולשים.

הפולשים החזיר את הקרקע אותה תפסו לקדמותה ולידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את למאגר הקרקעות הציבורי ושילטו את השטח בשלטי המתריעים מפני פלישות חוזרות.

ערן ליבנה, מנהל מרחב שמירה צפון - חיפה ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "תופעת הפלישות לאדמות המדינה פוגעת בציבור כולו ומקשה על תכנון הקרקעות במדינת ישראל. אנו קוראים לציבור לדווח על כל חשד להסגת גבול בקרקע הציבורית, ניתן לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט של רשות מקרקעי ישראל. אדמות המדינה אינן הפקר ומפקחי רשות מקרקעי ישראל מסיירים ברחבי הארץ במטרה לאתר מסיגי גבול ולפנותם לפי החוק. מדיניות האכיפה המחמירה מוכיחה את עצמה באמצעות המספר הרב של מסיגי גבול שמחליטים לפנות את הקרקע בעצמם על מנת שלא להסתבך בתביעות".