רשות הצעירים בעיריית ירושלים ממשיכה להציע אירועי תרבות ופנאי ברחבי העיר ומציגה את פרויקט "יוצרים בלילה" במסגרתו ישתפו פעולה יוצרים מתחומי הבמה והמוזיקה, עם בתי עסק ברחבי ירושלים שיארחו את היוצרים במהלך נובמבר-דצמבר. הכניסה לכל האירועים ללא עלות.

כלים

אירועי 'יוצרים בלילה', הינם בעלי תוכן ייחודי ומקורי, בין היתר מופע מוזיקלי המשלב בין העבר להווה על ידי שימוש בשירי חזנות עם פרשנות אלקטרונית עכשווית, סדנה ייחודית עם מאמן שיגלה איך להיות מאושר ב-3 שלבים בשילוב תיאטרלי, מופע מוזיקלי אינטראקטיבי בו הקהל יוצר יחד עם האמנים רצועות חדשות ומסקרנות ועוד..

יונתן סטריאר, רשות הצעירים, עיריית ירושלים: "הרשות פועלת במלוא המרץ לאפשר לצעירים בעיר ומחוצה לה ליהנות מאירועי תוכן איכותיים ומיוחדים שכולם כאמור, ללא עלות. 'יוצרים בלילה' הינו מיזם רחב המאפשר לאמני פרינג' להישמע ולהיראות ולבעלי העסקים תוכן נוסף המושך קהל"

פירוט המופעים ולו"ז לכל מופע:

· אלחנדרו - שלושה אמיגוס מחזירים אתכם בזמן והופכים כל פאב לזירת קרב בין הטוב לרע

חוויה משכרת, בליווי גיטרות אקדחים וטקילה. במאי: ינון שאזו. שחקנים: תומר מזרחי, אביר מזרחי, דור רונן, רננה ניתאי.

אלחנדרו – לו"זהופעות: 14.12.15 השכנה, 23.12.15 הקזינו

· אתניקה - מופע מוזיקאלי מקורי של שלושה מוסיקאים ירושלמים עם השפעות ממגוון תרבויות, במופע פיוג'ן אתני משולב עם טקסטים מלאי הומור וכיף טהור, החלום האמריקאי בשילוב הפריפריה המקומית יוצרים מופע אנרגטי של מוסיקת עולם מקורית מצחיקה, מעוררת השראה ומשאירה טעם של עוד

אתניקה – לו"זהופעות: 18.12 קרוסלה

· חנן בן סימון

חנן בן סימון, סיים להקליט את אלבום הבכורה יחד עם רע מוכיח, פעיל בזירה שנעה בין פופ נוצץ לבין אוונגרד ומוסיקת שוליים. חנן הקים את ה"גורג'סנס" בחודשים האחרונים. חבריי ההרכב , שהכירו בלימודי הקומפוזיציה באקדמיה בירושלים הםחנן בן סימון , זיו גרינברג, רוני וגנר ,גנית פינטו ויפעת זיו. המופע כולל את שיריו התיאטרליים של חנן בן סימון, כל שיר הינו עולם מסוים אשר לו תלבושות משלו, כוריאוגרפיה וחפצים המתקשרים לתוכן. לדוגמא: בשיר Mr Discoחנן לובש קסדה המורכבת כולה ממראות, וכל הנגנים גם כן מתקשטים במחזירי אור. בשיר "חנות הפורצלן" הזמרות מדקלמות קטעי ויקיפדיה בעודן לובשות חליפות עשויות זכוכית אשר תנועתן מהווה סאונד רקע לשיר. הכל בגישת ה"עשה זאת בעצמך" פריטים שמכין בן סימון בעצמו. מלבד שיריו של חנן, שזורים במופע שירים של אמנים אחרים, בעיבודים מפתיעים

חנן בן סימון-לו"זהופעות: 15.12 - וידאו, מאחורי השירים.19.12 - ג'רוזלם פורט

· ענבל ג׳משיד ולהקת אקוט - מספיק דיברנו על אהבה. יצירה מוסיקלית מקורית של ההרכב אקוט, על פי שירו של המשורר הירושלמי אלמוג בהר, יצירה אחת גדולה באורך של כארבעים דקות שצורתה שואבת השראה מהמבנים הקלאסיים של המוזיקה המצרית במאה הקודמת, ובמיוחד מיצירותיה של אום כולת'ום. במרכז המופע הזמרת אותה מלווה אנסמבל של שישה נגנים. הסגנון המוזיקלי אמנם צבוע במקאמים ובהתנהגויות מהמוזיקה הערבית אך הוא בעיקרו עכשווי וממשיך את השפה המוזיקלית של ההרכב.

ענבל ג׳מצ׳י ואקוט – לו"זהופעות:\ קפה עלמה, מוצ"ש \ 12.12 \ מיטא, שני \ 21.12 \ תחריר, מוצ"ש \ 26.12 \ נמל ירושלים

· גפילטע שיק - מופע קומי תיאטרלי מוזיקאלי. המופע המוזיקלי של גפילטע שיק מורכב מגרסאות כשרות למיטב שיש לגלגל"צ להציע המופע מציע תוכן הומוריסטי ותיאטרלי, המתבסס על טשטוש הגבולות בין יצירה בדיונית למציאות יצירתית, ומשתף את הקהל בחוויה ייחודית ומבדרת של תאטרון מקורי, אינטראקטיבי וירושלמי מאוד. שותפים ליצירה: ניר שגב, אלה קנבסקי, הילה נס, יובל גטרוייר.

גפילטעשיק - לו"זהופעות: 26.12 - הופעה בפנקס הקטן.

· דוד לביא – מופע מוזיקלי הכולל שירי חזנות עם פרשנות אלקטרונית עכשווית

דוד הוא בן בכור למשפחה דתית, שחזר בשאלה בגיל צעיר, והתגורר אצל הסבא והסבתא הירושלמיים שלו בשנות התיכון סבא שלו הוא חזן, שהגיע מאירופה אחרי מלחמת העולם השניה, דרך אוסטרליה, לארץ. בפרויקט הזה דוד מבקש לקחת את שירי החזנות היהודיים ולתת להם פרשנות אלקטרונית עכשווית, מעולם אחר. משתתפים: דוד לביא מחקר, עיבודים, גיטרה חשמלית, שירה, משתתף נוסף מתחום המוזיקה האלקטרונית -קלידים/מחשב

דוד לביא – לו"ז הופעות: סלואו משה 29.12, עלמא 24.12, בלו הול 21.12, אברהם הוסטל 17.12, מיטא 22.12