מפקחי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף פעולה עם העירייה מתכננים היערכות חסרת תקדים לטיפול בתופעת הפלישות לאדמות מדינה המיועדות לשיווק למגורים בטמרה, המעכבת שיווק של למעלה מ-200 יחידות דיור המתוכננות בכפר. ראש העיר יסייר בעיר יחד עם המפקחים וידרוש מהפולשים לפנות את הקרקע לאלתר בטרם ייחלו צעדי אכיפה ופינויים. בכיר ברשות: "מסיגי גבול בני היישוב פוגעים בתושבים חסרי הדיור שייאלצו להמתין לקרקעות עד לפינוי הפלישות"

כלים

בתקופה האחרונה גילו מפקחי רשות מקרקעי ישראל, עשרות מקרי הסגות גבול לקרקעות ציבוריות המיועדות לשיווק למגורים בטמרה. מדובר בקרקעות האמורות לשרת את תושבי היישוב בהליך של מכרז, אך נתפסו למעשה ע"י עברייני מקרקעין שבנו עליהם מבנים או תפסו אותן בדרכים שונות, וכך מעכבים את שיווק הקרקעות לתושבים חסרי דיור.

מתוך 92 מגרשים שתוכננו לשיווק ביישוב, כל אחד מהם מיועד לבניית 4 יחידות דיור, נתגלו פלישות ב- 51 מגרשים. לכן מקדמת הרשות כרגע שיווק של 41 מגרשים בלבד. מכרזים לשיווק 200 יחידות דיור נוספות יתעכבו עד אחרי פינוי הפלישות.

לאור המצב החריג כינס מנהל מרחב שמירה צפון – חיפה ברשות מקרקעי ישראל, ערן ליבנה, דיון מיוחד בהשתתפות ראש העיר ונציגי עיריית טמרה במסגרתו סוכם לבצע בשיתוף פעולה מהלך מרוכז במטרה להביא לפינוי הקרקעות באופן המהיר ביותר.

במסגרת זו יתקיים בקרוב סיור מיוחד של ראש עיריית טמרה, ד"ר סוהיל דיאב, יחד עם מהנדס העיר והמפקחים, שיעברו בין הפולשים במגרשים התפוסים וינסו להניע אותם לפנות את הקרקעות בעצמם, עוד לפני שהרשות תפתח בהליכים משפטיים לפינוי הקרקע.

הרשות והעירייה יבהירו במשותף לפולשים כי הם מבצעים הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שעונשה עד שנתיים מאסר בפועל, וכי אם לא יפנו את הקרקע הם יפונו לפי החוק בליווי המשטרה. בנוסף, מסיגי גבול שלא יתפנו בעצמם ותידרש פעולת אכיפה לפינויים, ייתבעו להחזיר למדינה את כל עלויות הפינוי לרבות עלויות כוח האדם והפעלת ציוד מכני ותוגש נגדם תלונה למשטרה.

ערן ליבנה, מנהל מרחב שמירה צפון - חיפה ברשות מקרקעי ישראל אמר: "מדובר במצב חריג ביותר של עשרות פלישות המעכבות שיווק של מספר רב של מגרשים. 200 יחידות דיור ששיווקן מעוכב הן עניין משמעותי מאוד ליישוב כמו טמרה, שיש בו דרישה רבה לדיור מצד זוגות צעירים ותושבים חסרי דיור. הפולשים למעשה פוגעים בכלל תושבי טמרה, מאחר והם תפסו בכוח הזרוע קרקעות למגורים שהיו אמורות לשרת את תושבי היישוב שומרי החוק בשיווק במכרז לבנייה למגורים. אנו מברכים על המאמץ המרוכז שראש העירייה נרתם אליו לפינוי מהיר של הקרקעות. פולשים שיסרבו לפנות את הקרקע בעצמם במהירות יטופלו לפי החוק. אנו נחושים להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו נגד גזילת אדמות המדינה מהציבור."