סירטון הסברה על מחדל זיהום האוויר והתחלואה בחיפה וקריאה לעזרה עולמית למען אוויר נקי, הופק על ידי מגמה ירוקה חיפה ומוצג בוועידת האקלים בפריז.

כלים

מגמה ירוקה חיפה לא יכלה לעמוד מנגד. בעוד העולם כולו מתקדם לעבר תעשיות מתחדשות, בחיפה מתקיים קונצנזוס רשותי מקומי ולאומי, סביב הפיכת מפרץ חיפה למעצמת פטרוכימיה, זיקוק ואחסון דלקים מזהמים על חשבון חיי אדם.

כבר היום מהווה עמק הבז"ן, את המקום המזוהם והחולה ביותר בחיפה. קיום תעשיות מזהמות של דלקים והרצון להרחיב את התעשיות ולהוסיף במפרץ עוד בית זיקוק לגז, ושדות אחסון דלקים וחומרים מסרטנים, הופך את האזור כולו למחדל לאומי של תחלואה, אקולוגיה וזילות חיי תושבי מטרופולין חיפה.

הסרט בהובלת מגמה ירוקה, ובהשתתפות הקואליציה לבריאות הציבור ופורום אדם סביבה במטרופולין חיפה מציג חזית אחידה וירוקה בחיפה: קריאה נואשת לעזרה עולמית.

רויטל גולדשמיד, פעילת מגמה ירוקה תא חיפה: " שיגרת הסרטן במפרץ חיפה - היא מצב חרום יומיומי בלתי נתפס. אנחנו, במגמה ירוקה חיפה, שמנו מול עינינו את המטרה להפיכת מפרץ חיפה לאזור ירוק בריא ובר נשימה. מכיוון שהממשלה בישראל הגדירה את חיפה להיות פח האשפה הלאומי לתעשיות פטרוכימיה ודלקים מזהמים (תמ"א 30, תמא 37, חפאג 1139, חפאג1200, תמא 12) על חשבון חייהם של התושבים, החלטנו לקום ולעשות מעשה. וועידת האקלים בפריז היא בדיוק הבמה העולמית בה אנחנו יכולים להציג את המחדל הלאומי בישראל – קיומו של מרכז מסרטן בלב האוכלוסייה - ולהעזר בארגוני סביבה עולמיים לייצר לחץ על ממשלת ישראל כדי לעצור את תוכניות הרחבת התעשיות המזהמות (הרחבת בז"ן, קרקעות הצפון ונמל הדלקים) למען בריאות תושבי חיפה."

אנחנו קוראים לשר לשר להגנת הסביבה, לקדם תוכניות מעבר לאנרגיות נקיות ומתחדשות במקום אנרגיות דלקים מזהמות. במקום כמו חיפה, קידום תוכניות לאנרגיה מתחדשת – יצילו את תושבי חיפה משיגרת הסרטן וממחדל הזיהום והתחלואה.