ד"ר סוניה כרכבי היא המנהלת החדשה של המרכז לרפואה יועצת של כללית בנהריה. ד"ר כרכבי סוניה, בת 46, רופאת ילדים בכירה+4 ילדים, סיימה בהצטיינות את הפקולטה לרפואה בטכניון. הינה בעלת תואר מומחה ברפואת המשפחה מהמחלקה לרפואת המשפחה בחיפה. בהמשך, סיימה תואר שני בניהול מערכות בריאות באוניברסיטת חיפה, גם הפעם בהצטיינות.

כלים
ד"ר סוניה כרכבי המנהלת החדשה של המרכז לרפואה יועצת של כללית בנהריה
ד"ר סוניה כרכבי המנהלת החדשה של המרכז לרפואה יועצת של כללית בנהריה

בנוסף לעבודה קלינית וניהולית היא פעילה מאד בתחום האקדמי בביה"ס לרפואה בחיפה, כמדריכה ומרצה במחלקה לרפואת משפחה של הטכניון וכללית בחיפה. היא מדריכה במרפאה מתמחים שלב א' ו ב', עוסקת בהוראת סטודנטים ושימשה במשך שנתיים גם רכזת של הקלרקשיפ ברפואת המשפחה לתלמידי השנה ה- 6 בביה"ס לרפואה בטכניון. בנוסף, משמשת כבוחנת מטעם המועצה המדעית בבחינות שלב ב' להתמחות ברפואת המשפחה. כמו כן, היא חברה בסגל ההוראה במחלקה לרפואת משפחה חיפה ומרכזת קורסים במסגרת לימודי המשך. בעלת מינוי של מדריך קליני מטעם הטכניון.

במהלך השנים עברה ד"ר כרכבי הכשרות רבות בתחום הדרכת סטודנטים, הנחיית סדנאות גמילה מעישון ומעורבת במחקרים שונים, בעיקר בתחומים של גמילה מעישון, סוכרת, רפואה משלימה ורפואה רב תרבותית.

ד"ר כרכבי תנהל בתפקידה החדש מרכז של יועצים מומחים במגוון רחב מאד של תחומי הרפואה, אשר פרוסה על פני שלושה מבנים, שבכל אחד תחום רפואי אחר: מרכז בריאות האישה (הכולל נשים, צוואר הרחם, פוריות ומעקב הריון), מקצועית ב' (אנדוקרינולוגיה, סוכרת וחושים) והמבנה המרכזי של המרפאה המקצועית, הכולל יחידת אבחון פנימי מהיר (אפ"מ) ומחלקות: אורטופדיה, כירורגיה, טראומה, אורולוגיה, ריאות, נוירולוגיה, אלרגיה, ריאומטולוגיה, המטולוגיה ומכון הדמיה.

המרפאה משרתת כ-34,661 תושבי נהריה והסביבה על ידי צוות רב מקצועי הכולל 32 רופאים עם התמחויות שונות ו-16 אחיות, טכנאי רנטגן ואולטרה סאונד, דיאטנים, עובדים סוציאליים, צוות מנהלי ועוד. סה"כ נערכים בה כ-7000 ביקורים בחודש.

ד"ר כרכבי מייחסת חשיבות רבה לעבודת צוות ולרצף טיפולי בין רפואת המשפחה שבה מכיר הרופא את המטופל כמכלול, לבין הרפואה היועצת, שבה המומחה הינו בעל ידע ונסיון מעמיק בבעיה ספציפית הדורשת מומחיות יתרה. היא מציינת רצף דו כיווני, שמתאפשר במערך כמו כללית, מאפשר לתת למטופל מענה רפואי הולם. בתפקידה החדש, בדעתה

לקדם ולפתח את מגוון השירותים הנתנים במרפאה היועצת, ברמה מקצועית ביותר ובזמינות מירבית.

הרפואה המודרנית מאפשרת העתקת מירב הפעולות מבית החולים לקהילה, כך שהמטופל יקבל שירות רפואי זמין, נגיש, על ידי מומחים וללא חשיפה מיותר לזיהומים צולבים. בית החולים מתפנה להתמקד בטיפול במקרים המחייבים באמת טיפול ורכב ובאשפוז."בדעתי לפתח את המרפאה היועצת בנהריה, כך שתהווה כתובת מיטבית למבוטחי כללית, תחסוך

מהם, במקרים שניתן רפואית, פניה לבית חולים ותעניק להם רפואה ברמה הגבוהה ביותר, על ידי צוות מוכר ובאוירה הידידותית יותר של מרפאה קהילתית".

פרופ' מ"ק חן שפירא, מנהלת מרחב חיפה וגליל מערבי בכללית, בירכה את ד"ר כרכבי על המינוי והיא הודתה גם לד"ר אילה רוזנו גורליק, שניהלה את המרפאה בהצלחה עד כה ועברה עתה לנהל את המרפאה המקצועית בעכו. אין לי ספק ששתי מנהלות מוכשרות אלו יקדמו את שירותי הרפואה היועצת הניתנים למטופלי כללית בגליל המערבי, בדגש על צמצום פערי משירות".