בקרוב נעלה למדפים הגבוהים את כל הסוודרים והמעילים ונחזור שוב למלתחה הקיצית. כיצד נוכל לשלוט בארון באופן אבסולוטי, למצוא כל פריט במהירות ולהתאים אותו במדויק, בדיוק כפי שסטייליסט מקצועי מרכיב אאוטפיט מושלם? הדרכים להפיכת המלתחה לאטרקטיבית יותר והלוק לאופנתי ומדויק גם מבלי לצאת למסע שופינג.

כלים
צילום: רשת ארונות Kloss
צילום: רשת ארונות Kloss

נא להתייחס בהתאם: סווטשרט, חולצת טריקו ושמלת ערב באותו מדף?! לא מומלץ. לכל בד יש תכונות ייחודיות משלו. סאטן, זמש, טול וטריקו צריכים לקבל כל אחד את היחס המתאים לו. אחרי שרכשתם את הפריט המושלם שישדרג לכם כל הופעה, מומלץ להקדיש תשומת לב גם לקריאת התווית המצורפת אליו. מלבד הוראות כביסה, נוכל ללמוד ממנה על סוג הבד ממנו הוא עשוי ואפילו כיצד מומלץ לאחסנו. בגדים מבדים מתקמטים, בגדי ערב ומחויטים רצוי להניח על קולב בתלייה, על מנת שיישמרו על צורתם. בגדי טריקו וכותנה, ג'ינס ובגדי צמר עבים מתאימים יותר לקיפול במדפים.

חלוקה לקטגוריות: מה הקשר בין סדר לאופנה? הרי ידוע שמאחורי הקלעים של כל תצוגת אופנה יש כאוס ומאחורי כל סטייליסט מצליח מציצה ערימה מכובדת של בגדים. עם זאת, כדי להצליח בהרכבת ההופעה והתאמה נכונה של המלתחה, רצוי שנכיר אותה ונדע מה מונח לפנינו בעת הבחירה. הסוד של כל בעל זיקה לאופנה בעת הרכבת מערכת לבוש הוא בכל זאת, סדר. ברגע שאנחנו מכירים את הפריטים שלנו, הדרך אל האאוטפיט הנכון מתקצרת והופכת קלה הרבה יותר.

אדריכלית הפנים ליז אלימלך מסבירה: "בדרך לארון מוקפד, חשוב לבצע חלוקה לקטגוריות על פי צבעים, עונות, סגנונות וכדומה. שיוך לקטגוריות ייצור את הסדר הראשוני, שיקנה לכם נקודת פתיחה טובה ליצירת ההופעה הנכונה ביותר בשבילכם, יסייע להבין יותר טוב מהו סגנון הבגדים השולט בארון שלכם ואיך תוכלו להפיק ממנו את המקסימום".

קרוב ללב: לא משנה כמה יפים הבגדים שיש לכם, כל עוד לא תראו אותם ותוכלו להגיע אליהם בקלות זה לא מועיל. רצוי לשמור על הפריטים זמינים, כדי שתדעו בדיוק מה יש לכם בארון ולהרכיב בקלות 'לוקים' מושלמים. כל מה שנמצא מעבר למרחק נגיעה, ימשיך, כנראה, להעלות אבק עד הפעם הבאה שתביאו שרפרף. המשפט 'רחוק מהעין, רחוק מהלב' רלוונטי גם כאן- יש לנו נטייה לשכוח פריטים שמוסתרים מאחור.

צרו סדר עדיפויות: בדומה להצגת הבגדים בצורה נוחה, רצוי ליצור סדר עדיפויות בנוגע לפריטים אותם אתם מעוניינים לשמור קרוב. את בגדי העונה הנוכחית תניחו עד גובה האף, בגדים שלא רלוונטיים לעונה אפשר לשמור במדפים גבוהים יותר. בנוסף, בכדי להקל על העומס וליצור מרחב כדאי לרענן את המלתחה מדי עונה- בגדים שלא לבשתם כבר מעל שנה, סביר להניח שגם לא תלבשו. פעם בכמה חודשים עברו על הארון שלכם- מה שאינו משמש אתכם יותר, קטן, בלוי, לא מתאים לאופי האופנתי שלכם, הוציאו מהמלתחה. מישהו אקראי יהיה אסיר תודה על סוודר הבורדו שמסרתם לתרומה.

שמרו על האקססוריז: ארון לא מורכב רק מפריטי לבוש, ידוע שלהשלמת המראה נדרשים כובעים, תיקים, נעליים, צעיפים, תכשיטים ועוד. כל אלו נכנסים תחת קטגוריית 'האקססוריז' וגם להם צריך לדאוג. כיוון שלא רצוי לקפל כובע או תיק, חשוב לאחסן אותם בצורה הנכונה כדי שיישמרו על צורתם וישרתו אתכם לאורך זמן. אם למרות הקושי תצליחו לפנות לכם מדף פנוי להנחת תיקים וארנקים, תרוויחו בגדול. אם אתם פריקים של כובעים וצעיפים, מומלץ מאוד שתתקינו לכם בחדר, או אפילו בארון עצמו, מערכת תלייה שתציג את האוסף שלכם בגאווה. במידה ואין לכם מתלים זמינים, אפשר 'לגנוב' מתלים מכמה שמלות ולתלות עליהם מספר צעיפים יחדיו.

פתרונות יצירתיים: אם יש לכם ארון גדול - מה טוב. במידה ולא, תמיד אפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים שיעזרו לכם לאלתר ולשמור היטב על הבגדים.

מורן מועלם פילו, מעצבת המתמחה בתכנון חדרי ארונות מרחיבה: "בשוק קיים מגוון רחב של פתרונות אחסון נוחים המספקים אפשרויות יצירתיות לתליית אביזרים על מתקנים מודולריים מובנים בדלת הארון, מתקני נעליים נסתרים, מתלי 'קולב' לחגורות וצעיפים, צעיפים או פריטי לבוש שאינם מתקמטים".