בעקבות שאילתה של ח"כ חיים ילין (יש עתיד) שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב אישרה שהוועדה הבין משרדית להקצבות הקרובה תדון בתקצוב ענף כדורשת נשים. בנוסף, לבקשת ח"כ ילין תבחן השרה הקמת ליגה פנימית של מדינת ישראל.

ח"כ חיים ילין, פועל לתיקצוב ספורט הכדורשת לנשים
ח"כ חיים ילין, פועל לתיקצוב ספורט הכדורשת לנשים

בישראל כמו במדינות רבות אחרות קיים ענף ספורט ששמו כדורשת, זהו ענף המקיים טורנירים וליגות תחרויות ולוקחות בו חלק אלפי נשים ומאות קבוצות. במענה לשאילתה של ח"כ חיים ילין (יש עתיד) (הבוקר יום ד' 16.3 במליאת הכנסת) מדוע המשרד איננו מכיר בענף הכדורשת כענף ספורט רשמי, הודיעה שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, כי היא רואה חשיבות רבה בענף כדורשת, ענף שמעודד נשים. השרה רואה בספורט ככלי חשוב לשילוב חברתי ולבריאות טובה של אזרחי המדינה.

בקשת איגוד הכדורשת לתמיכה תדון בוועדה הבין משרדית הקרובה. עוד ציינה השרה כי האיגוד עומד במרבית הקריטריונים על מנת לזכות בהכרה כענף ספורט רשמי, לדוגמא ניהול תקין, ייצוג נשים הולם בהנהלה ואימוץ של קוד אתי. הבעיה כיום שהאיגוד לא מוכר על-ידי הגופים הבינלאומיים ואין היום גוף המייצג את ענף הכדורשת.

בעקבות בקשת האיגוד ופנייתו של ח"כ ילין, המשרד פועל יחד עם האיגוד ועו"ד אפרים ברק (מומחה לאיגודים בינלאומיים) לסייע בקידום ההכרה הבינלאומית. לאחר הכרת האיגוד, יוכל הענף להגיש בקשה להכרת תמיכה מהטוטו ומשרד הספורט בכפוף לתנאים הקבועים בנוהל ההכרה באיגודי ספורט של משרד התרבות והספורט.

לבקשתו של ח"כ ילין לאפשר הקמת ליגה מקומית בעידוד ובתמיכה המשרד, הודיעה השרה כי תבחן את הנושא בימים הקרובים ואם זה בתחום סמכותה, תפעל להקמת ליגה מקומית במהירות האפשרית.

ח"כ חיים ילין: "אני רואה חשיבות רבה בקיום הענף ומברך את שרת התרבות על ההחלטות החשובות. בכוחה של השרה להקים ליגה פנימית של מדינת ישראל, במטרה לעודד את הענף. אנחנו רוצים למצות את הפוטנציאל של הנשים ולהגיע למציינות. מותר לנו להיות המדינה שמובילה את הליגה שתהיה דוגמא ומופת לכל העולם."

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK
ספורט בארץ