יום המעשים הטובים 2016 במד"א: הדרכת החייאה בפייסבוק, הדרכות החייאה ברחבי הארץ, אירוח ילדים בעלי צרכים מיוחדים והתרמות דם ברחבי הארץ הן רק חלק מהפעילות שנערכה בארגון לכבוד יום המעשים הטובים. במיזם המרכזי שהושק ביום המעשים הטובים, החלו במד"א בשיתוף "דף הזהב" יוזמה של הדרכות החייאה המועברות בשידור חי בדף הפייסבוק של הארגון

כלים
יום המעשים הטובים במד''א: יוזמה ללימודי החייאה בפייסבוק
יום המעשים הטובים במד''א: יוזמה ללימודי החייאה בפייסבוק

לכבוד יום המעשים הטובים שחל היום (ג'), קיימו במד"א שורה ארוכה של הדרכות ופעילויות לציבור הרחב ברחבי הארץ.

במיזם המרכזי שהושק לראשונה היום בשיתוף "דף הזהב" , נערכו הדרכות החייאה בעברית ובאנגלית שהועברו בשידור ישיר לציבור הרחב בדף הפייסבוק של מד"א על מנת לאפשר לכמה שיותר אנשים להכיר את עקרונות ההחייאה, ולאחריו התאפשר לציבור הרחב לשאול שאלות מעל דף הפייסבוק בנושא ההרצאה לפאראמדיקים של מד"א שהגיבו באופן מידי.

הפאראמדיק הראשי של מד"א רמי מילר סיפר על הפרויקט: "האמרה הידועה שכל המציל נפש אחת כאילו קיים עולם מלא היא חשובה וראשונה במעלה. מד"א מתחיל מהיום דווקא ביום המעשים הטובים, להקרין באמצעות הפייסבוק בשידור חי הדרכה של הצלת חיים. באמצעות צפייה בסרטון קצר תוכלו גם אתם ללמוד להציל חיים. אנו נמשיך להקרין הדרכות באמצעות הפייסבוק בעתיד על מנת לסייע לאנשים להגיש עזרה לנמצאים סביבם".

עוד במהלך היום, ארגנו בתחנת מד"א בבת-ים הדרכה מיוחדת לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים מכיתות ג' ו-ד' בעיר. ההדרכה הקנתה לתלמידים הצעירים את הכלים הבסיסיים ביותר להבנת עזרה ראשונה ועל איך לחייג למד"א בקו חירום 101 במידת הצורך. בסיומה של ההדרכה נחשפו הילדים לכלי הרכב של הארגון בהם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועים.

דנית תובל חובשת רפואת חירום ומדריכה בתחנת מד"א בת-ים שליוותה את הילדים: "חשוב לנו במד"א להעביר לילדים הללו את ערך ההתנדבות ואת הידע כיצד גם הם יכולים לתרום למשימת הצלת החיים. אני מקווה שהילדים נהנו ובטוחה שנמשיך לעשות פעילויות כאלו גם בעתיד".

אולם לא רק בתחנת מד"א בבת-ים זכו העובדים והמתנדבים לביקור של תלמידים. לתחנת מד"א בפתח תקווה הגיעו כ-30 מתלמידי כיתה ט מחטיבת הביניים פינשטיין בעיר לביקור בתחנה במהלכו למדו התלמידים צעדים בסיסים בהצלת חיים, על התדרוכים הרפואיים במוקד 101 של מד"א, על פרויקט נאמני חיים, ונחשפו לרכבי החירום של הארגון. בסיומו של הביקור המרגש העניקו התלמידים משלוחי מנות לחובשים ולפאראמדיקים בתחנה.

ארז גתי, פאראמדיק מד"א שהדריך את התלמידים סיפר: "חימם את הלב לחוש את הוקרת התודה של בני הנוער מבי"ס פיינשטיין בבחירתם לבוא ולהוקיר אותנו ביום המעשים הטובים. זו הייתה חוויה מרתקת ויוצאת דופן להעשיר את בני הנוער המעולים הללו בידע בסיסי ובפעולות פשוטות המצילות חיים ולחשוף בפניהם את הפעילות היומיומית של מד"א ואת פרויקט "נאמני חיים". אני מקווה שבעתיד נראה אותם מצילים חיים כחלק ממתנדבי נוער מד"א".

וגם הפאראמדיקים והחובשים במד"א תל אביב זכו להפתעה נעימה כאשר תלמידי כיתה ד' מבית ספר יסודי גרץ בעיר הגיעו במפתיע לתחנה וחילקו להם שוקולדים ופרחים.

צוותי מד"א לא נשארו רק בתחנות ויצאו גם לשטח- עשרות הדרכות החייאה ומדידות לחץ דם נערכו בנקודות שונות ברחבי הארץ כמו גם התרמות דם לקהל הרחב במגוון מוקדים שונים.

במהלכו של היום, בזכות הרקע הרפואי צוותו ח"כ אחמד טיבי, ח"כ שולי מועלם וח"כ עבדאללה אבו-מערוף לניידת טיפול נמרץ של מד"א.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "במד"א כל יום הוא יום המעשים הטובים. עובדי ומתנדבי הארגון פועלים מסביב לשעון על מנת לסייע לאחר ולהציל כמה שיותר חיים במדינת ישראל. אני רוצה להודות לחובשים, לפאראמדיקים ולעובדי המנהלה על ההתגייסות לטובת המיזמים וההדרכות לציבור הרחב ובטוח שהיזומה החדשה של הדרכות הפייסבוק תתרום רבות לסיוע במשימות הצלת החיים".