ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), ר' השב"כ לשעבר, תקף בנאומו את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו :" אדוני ״מר ביטחון״ – נכשלת". "הביטחון האישי הפך לחלום רחוק, חובתנו כנבחרי ציבור לפעול בכדי שתושבי מדינת ישראל יוכלו לחיות בשקט ובביטחון".

ראש השב"כ לשעבר, ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), תקף את ראש הממשלה, נתניהו וממשלת ישראל: "הממשלה הזו היא ממשלת סיסמאות אך איננה ממשלת מעשים. זהו אינטרס ראשון במעלה של מדינת ישראל להציב אופק ולהתחיל בהליך הידברות כלל אזורי, הידברות ואופק מדיני אשר יעניקו לנו לגיטימציה בינלאומית ויהוו חומת מגן בפני יוזמות החרם ופעולות הדה לגיטימציה מהן סובלת כיום מדינת ישראל ברחבי העולם".

ח"כ יעקב פרי הציג היום (ב) 14.03.16 את הצעת אי האמון של סיעת "יש עתיד" בנושא התפיסה הבטחונית הכושלת וחוסר היוזמה של הממשלה בהתמודדות עם הטרור ואמר: "אדוני "מר בטחון"- נכשלת".

עוד הוסיף ח"כ פרי: "הישרדותו של החוסן הלאומי, שלא ניתן להפריז בחשיבותו, עומדת במבחן וזאת בעוד ראש הממשלה פועל אך ורק להישרדותו הפוליטית שלו ושל ממשלתו. הממשלה קפואה, תגובתית, לא יוזמת ורופסת אל מול המתרחש בעולם בכלל ובעולם הערבי בפרט. הבטחון האישי הפך לחלום רחוק וחובתנו כנבחרי ציבור לפעול בכדי שתושבי מדינת ישראל יוכלו לחיות בשקט ובביטחון".

לדברי ח"כ פרי, התפיסה הביטחונית שמוביל ראש הממשלה היא כמגדל קלפים שברירי שנבנה תוך עצימת עיניים והסתמכות על תובנות שגויות מהיסוד. מקצועיות כוחות הביטחון והמשטרה לא יכולה לחפות על אוזלת ידה של הממשלה.

בסוף נאומו קרא פרי לממשלת ישראל להתחיל לפעול וליזום והוסיף בדבריו כי: "זו העת לצאת מהקיפאון המחשבתי והקיפאון המדיני. זו העת לנקוט יוזמה ולהבטיח את ביטחונה של ישראל ואת עתידה כמדינה יהודית ודמוקרטית".