מחקר שערכה חברת המידע העסקי BdiCoface במסגרת דירוג BdiCode לשנת 2016 מדרג את חולון במקום השלישי בדירוג היציבות הפיננסית של העיריות לאחר שגם בשנה שעברה דורגה במקום השלישי. עוד בחמישייה הפותחת: במקום הראשון עומדת נס ציונה, במקום השני – רמת השרון, במקום הרביעי - הרצליה ואת החמישייה סוגרת העיר ראשון לציון. יצויין, כי חולון היא העיר היציבה ביותר מבין הערים הגדולות שמעל 200,000 תושבים שכן בנס ציונה וברמת השרון מתגוררים פחות מ-50,000 תושבים.

כלים

היציבות הפיננסית של רשות מקומית הינה תוצאה, בין השאר, של הכנסות הרשות, המצב הסוציו-אקונומי של התושבים (מ-1 עד 10) והיכולת לגבות מהם את מיסי העירייה וכן מהתנהלות יעילה ואחראית של העירייה גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה פיננסית.

המחקר בדק 165 ערים ומועצות מקומיות עם דירוג סוציו-אקונומי 10-4.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-BdiCoface, "גם השנה אנחנו רואים, כי דירוג סוציו-אקונומי גבוה אינו מעיד בהכרח על יציבות פיננסית של העירייה. כך, למשל, אנחנו רואים את חולון ממשיכה לבלוט גבוה בדירוג היציבות למרות דירוג סוציו-אקונומי 5".

מוטי ששון: "עיריית חולון מתנהלת בצורה אחראית ויעילה בזכות אנשי מקצוע מצויינים, המחויבים לשמירה על הקופה הציבורית. אני שמח שהדבר בא לידי ביטוי בדירוג ואנו נמשיך לפעול בדרך זו גם בעתיד".