עימות חריף בין יו"ר ועדת המשנה לטיפול בצעירים וצעירות חסרי בית, ח"כ מירב בן-ארי (כולנו), לבין נציג עיריית חיפה, נמרוד שיין, סביב הדרישה להעביר את ההוסטל לנערים חסרי בית מרחוב שפירא בשכונת הדר בחיפה.

כלים

ח"כ בן ארי הבהירה בדיון: "הנושא חייב להיפתר. חייבים להוציא את הילדים מהסביבה הפוגענית בה הם נמצאים, בבית ברחוב שפירא אין אפילו חצר. בעוד שבועיים נכנס שוב את הוועדה, ועל העירייה להגיע עם פתרון עד אז, אחרת נחריף את המאבק".

מנהל המחלקה לנוער וצעירים בעיריית חיפה, מומי אלמוג: "אנחנו מחפשים בית אחר בית".

עוזר ראש העיר, נמרוד שיין: "אנחנו צמאים לסייע, אבל העמותה המפעילה את ההוסטל (עמותת "אותות") צריכה לבוא בידיים נקיות ופתוחות. כמעט עשרים שנה הבית בלי חצר, ופתאום עכשיו נזכרים? אנחנו כרגע משמשים כסוכני נדל"ן של העמותה, וזה לא התפקיד שלנו. אנחנו הקמנו את ההוסטל ואפשר לבוא ללמוד מאיתנו. אל תטיפו לנו".

ח"כ בן-ארי בתגובה: "לא נמהר ללמוד מכם. טרפדתם מעבר של ההוסטל למרכז הכרמל. אם בני הנוער האלה חשובים לכם, צאו לדרך ותביאו פתרון. אנחנו בתהליך הזה כבר חודשים ארוכים".

בהמשך הדיון, סיפרה נוי, חסרת בית החוגגת היום את יום הולדתה ה-22: "בגיל 14 עזבתי את הבית לאשפוז פסיכיאטרי, לאחר שנים הגעתי לשירות לאומי והפסקתי אותו, לא היה לי לאן ללכת וישנתי על אופנוע. נכנסתי לחובות ולקחתי הלוואות מהבנק כדי לאכול. כיום אני מתגוררת בדירה שכורה, מתקיימת מקצבת נכות ולומדת בזכות מלגת לימודים שקיבלתי".