יוצרים מסיכת חייזרים, משתתפים במסע וירטואלי אל הכוכבים, לובשים את גלימתו של סופר מן, "עפים" מעל העננים ועוד. כניסה חינם בפורים לילדים שהתחפשו לגרמי שמיים ולילדים ששמותיהם הפרטיים הם של כוכבים. 23-26 במרץ

כלים
חוויה לילדים: פורים במוזיאון המדע בירושלים
חוויה לילדים: פורים במוזיאון המדע בירושלים

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין את כל המשפחה לבילוי פורימי מהנה הכולל הרפתקה בלתי-נשכחת בחלל, עם שלל פעילויות של תערוכת "שביל החלל" ביניהן - סדנאות, הדגמות, סרטים וסיורים!

במהלך ימי החג יתקיימו במוזיאון מגוון רחב של פעילויות, המתאימות לטווח רחב של גילאים:

סדנת תחפושות זזות: סדנא חווייתית לבניית תחפושות זזות מבית היוצר של 'הסדנא לצעצעועים זזים' של נגה אלחסיד. סדנא ייחודית ברוח MAKE ליצירת אביזרים מכאניים מנייר וקרטון לתחפושת חייזר – אוזניים, עיניי אנטנה, זנבות, אצבעות ועוד.(לגילאי 7 ומעלה)

פלנטריום מתנפח – הורים וילדים מוזמנים להצטרף למסע אל היקום בפלנטריום מיוחד שיוקם במוזיאןן המזמין את המבקרים להביט בגרמי השמים הזורחים ושוקעים, להבחין בסוגים שונים של כוכבים, להכיר את קבוצות הכוכבים המרכיבות את מפת השמים, לזהות את כוכב הצפון, להתבונן במציאות מדומה בעזרת משקפיי קרטון ייחודיים.

מעל לעננים - מוצג אינטראקטיבי חדש המזמין ילדים להתעטף בגלימתו של סופר מן, ותוך התנסות וירטואלית ואשליה של כוחות על, לעוף מעל לעננים ולהתגבר על כוח המשיכה של כדור הארץ.

מבוך מראות –מבוך מראות מתעתע שיוקם בשטחי החוץ והפנים של המוזיאון בו ניתן לראות השתקפות עד אינסוף. חוויה משעשעת בה ינסו המבקרים למצוא את דרכם החוצה.

משקפי מציאות מדומה סדנה של בניית משקפיים למציאות מדומה: סדנת מציאות מדומה שבה המבקר יבנה משקפי מציאות מדומה העשויות מקרטון. במהלך הסדנא ננסה להבין איך מתרחש הקסם, וכמובן נתנסה בו וניקח את המשקפיים מזכרת הביתה להמשך התנסות. (הסדנה מיועדת לגילאי 9 ומעלה. בתשלום נוסף של 10 ₪ )

בנוסף:

הדגמה מדעית: 'טיל-כו' לראות!

כיצד משגרים חלליות וטילי ענק לחלל? מדוע הם לא נופלים וכיצד הם לא 'הולכים' לאיבוד בחלל? ומה ההבדל בין טיל, חללית ולוויין? הדגמה מדעית משעשעת ומפתיעה בהשתתפות הקהל בה ישוגר טיל גזר, טיל מחיאות כפיים, טילי אש ואף טילי חשמל.

סדנת בנייה: משפחה בגלקסיה

ילדים והורים מוזמנים לסדנת בנייה משפחתית בה יוכלו לתכנן ולבנות במשותף את מערכת השמש המשפחתית שלהם ואף לקחת אותה כמזכרת הביתה! הסדנה תכלול בניית כוכבי לכת שונים מחומרים קלים וממוחזרים ולצרפם ביחד לכלל מערכת כוכבים משפחתית.

סיור מומחז: כוכב נולד!

האסטרונאוט כוכבי מזמין את המבקרים למסע בין "כוכבי המוזיאון". סיור בין מוצגים שונים ברחבי המוזיאון ברוח החלל החיצון, תוך למידה על גלקסיות שונות, צלילה בשביל החלב, שיגור מטוסים וגם גילוי היום והלילה...

בכורה בפורים: ענקים קטנים. סרט טבע מרהיב ומותח בתלת ממד ובדיבוב עברית מבית היוצר של ה- BBC.

סרט טבע מרהיב בתלת ממד של ה BBC אודות שני יצורים זעירים בטבע המתמודדים עם כוחות חזקים מהם. על סנאי זעיר המתגורר ביערות העתיקים של דרום אמריקה וכדי לשרוד את החורף הקשה צריך לאגור מלאי של בלוטים ולשמור עליהם מפני הזוממים לקחת אותם ממנו... ועל עכבר מדברי זעיר המתגורר במדבר סונורה שבמערב הפרוע של אמריקה, הנועז מבין ארבעה עכברונים אחים שנמשך לצאת למרחב הפראי, ואין לו שמץ של מושג על הסכנות האורבות לו.

הקרנת בכורה: יום רביעי 23 במרץ. הסרט יוקרן בכל ימי חג הפורים. בתשלום נוסף- 10 ₪ .

מחירים:

ילדים עד גיל 5 – חינם

ילד מעל גיל 5 /מבוגר 45 ₪

כרטיס משפחתי (הורים וכל ילדיהם או סבים וכל נכדיהם) 160 ₪

הנחות: מחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון,

נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות

שעות פתיחה בפורים:

ד' – ה' 10:00 – 18:00

ו' 10:00 – 14:00

שבת 10:00 15:00