זמרות הסופרן חילמה דיגילוב והלנה פלוטקין והפסנתרנית נטלי רוטנברג יבצעו במסגרת פסטיבל ליטורגיקה בירושלים ערב המוקדש ליצירותיו של ג'ובאני פרגולזי – סטאבט מאטר

כלים
הלנה פלוטקין
הלנה פלוטקין

המופע יערך ביום חמישי, 10 במרץ בשעה 20:00 באולם מוזיאון יהדות איטליה ברחוב הלל 25 בירושלים.

ג'ובני באטיסטה פרגולזי (1710-1736) חי 26 שנה בלבד, אך הספיק להלחין מוסיקה כלית ומוסיקה קולית לרוב, שירים ואופרות, וכמובן את הסטאבט מאטר המפורסם. יצירותיו של פרגולזי שמשו השראה למלחינים רבים. סטראווינסקי כלל ביצירתו "פוליצ'ינלה" קטעים שלמים של פרגולזי.

סְטָאבָּט מָאטֶר דולורוסה (Stabat Mater) הוא מזמור קתולי מהמאה ה-13 שמקורו במסדר הפרנציסקני. המזמור עוסק בסבלה של מרים, אמו של ישו, בצפותה בבנה הצלוב. מקור שם המזמור בשורתו הראשונה - Stabat mater Dolorosa - עומדת האם מיוסרת. סְטָאבָּט מָאטֶר הולחן על ידי מלחינים רבים בהם ורדי, רוסיני, דבוז'אק ונוספים.

סטבאט מאטר של פרגולזי נכתב לשני קולות בלבד ויבצעו אותו סולניות "מוסיקה אטרנה" המקהלה הקאמרית ירושלים הלנה פלוטקין וחילמה דיגילוב. תלווה אותן בפסנתר: נטלי רוטנברג

הקונצרט הוא במסגרת פסטיבל ליטורגיקה בירושלים של עמותת "מאנה- לתרבות ולהשכלה" ובסיוע המרכז לקליטת אומנים עולים ותושבים חוזרים המציגה שלושה קונצרטים שונים, שכולם סביב הסְטָאבָּט מָאטֶר.

מחיר הקונצרט - 60 ₪. לפרטים ולהזמנת כרטיסים: אלינור: 054-4744799 או 054 – 6276690.