החייל נלכד בתא המטען. הנוסעים שמעו דפיקות ועצרו את האוטובוס. פשרה: חברת 'אפיקים' תפצה את החייל באלפי שקלים

כלים

עו"ד ליטל בבר - חייקין (צילום: עידן מעוז)חייל מראשון לציון עלה לאוטובוס חברת 'אפיקים', אך נזכר, לדבריו, כי שכח את תעודת החוגר בתיקו שבתא המטען.

משנשכב לעומקו של התא על מנת להוציא את התעודה מתיקו, סגר לפתע נהג האוטובוס את דלת תא המטען על רגליו והחל בנסיעה. בתביעה, אותה הגישה עו"ד ליטל ביבר-חייקין בשם החייל נגד חברת 'אפיקים' בעלת האוטובוס ונגד חברת ביטוח החובה שבטחה את האוטובוס – נטען כי ראשו וחלק ניכר מגופו של החייל נשארו בתוך תא המטען למשך כחצי דקה, עד אשר הנוסעים העירו לנהג כי הם שומעים דפיקות וצעקות מרצפת האוטובוס, קרו לנהג לעצור בצד הדרך, והצילו את חייו של החייל.

לדברי עו"ד ביבר-חייקין, כתוצאה מהתאונה סבל החייל מחבלות יבשות ברגליו, אדמומיות, שטפי דם ושפשופים.

לאחר הגשת התביעה, הגיעו הצדדים לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, במסגרתה יקבל הצעיר פיצוי של אלפי שקלים, וימשוך את תביעתו.

החייל תושב ראשון לציון, בן 22 כיום, עלה לאוטובוס של חברת "אפיקים" לפני כשנה בשעות הערב. לדבריו, רק כשעמד בתור לנהג, הוא נזכר כי תעודת החוגר שלו נמצאת בתיקו אשר בתא המטען, ולכן ירד מהאוטובוס במהירות ונשכב בתוך התא, על מנת להוציא את התעודה מתיקו, בעוד הנהג סוגר את התא עליו וממשיך בנסיעה.

על פי התביעה, למחרת האירוע נבדק החייל במוקד חירום, שם התלונן על כאבים ברגליו. נמצאה לו חבלה יבשה בברך, שהתבטאה בנפיחות באזור השוקיים עם שטף דם פנימי, רגישות, כאבים והגבלה קלה בטווח תנועת השוקיים.

לאחר הבדיקות שוחרר החייל לביתו, עם המלצות לחבישת רגליו ולמריחת פולידין, מנוחה, רגל מורמת, ביקורת רופא אורטופד ושלושה ימי גימלים.

כעבור מספר ימים חש החייל שוב בכאבים ברגליו, ופנה לרופא צבאי. בבדיקה נמצאו זיהום קל בשוק שמאל, אדמומיות ונפיחות. הוא שוחרר לביתו עם המלצות לטיפול אנטיביוטי ומנוחה.

החייל פנה לעו"ד ליטל ביבר חייקין, אשר הגישה בשמו תביעה כנגד חברת האוטובוס "אפיקים" ונגד חב' 'אילון' חברת הביטוח שלה, לבית משפט השלום בראשון לציון. אך התיק לא הגיע להכרעה שיפוטית, מאחר והצדדים הגיעו לפשרה מוסכמת לפיה תפצה חברת האוטובסים את החייל באלפי שקלים.