הפסטיבל הבינלאומי הראשון באך בירושלים יתקיים מ - 17 ועד 21 במארס, סביב יום הולדתו של בכיר משפחת באך – יוהן סבסטיאן וסביב יומו הראשון של האביב. הפסטיבל מתקיים בסימן השפעתו של י.ס. באך (1685 - 1750) על מלחינים שחיו בימיו ועד למלחינים בני זמננו. בתוכנית הפסטיבל שלל אירועים: קונצרטים תזמורתיים וקאמריים, אירועי חוצות ללא תשלום, תערוכה, הרצאות, סימפוזיון ומבחרסיורים תחת הכותרת "להתאהב באך מחדש, ירושלים", שיגלו, לצד המוסיקה הנהדרת, את פניה המגוונות של העיר המרתקת בעולם

כלים
הפסטיבל הבינלאומי הראשון באך בירושלים   - 17-21 במרץ בירושלים
הפסטיבל הבינלאומי הראשון באך בירושלים - 17-21 במרץ בירושלים

הפסטיבל ביוזמת תזמורת הבארוק ירושלים מתקיים תוך שתוף פעולה עם אגודת באך בלייפציג, גרמניה, קול המוסיקה, מרכז למוסיקה ירושלים, מרכז למוסיקה עדן תמיר, עין כרם, בית אות המוצר הירושלמי ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים.

מרכז הפסטיבל באולם ימקא ירושלים. קונצרטים ופעילויות נוספות יתקיימו ברחבי ירושלים: תיאטרון ירושלים, התחנה הראשונה, מרכז למוסיקה ירושלים – משכנות שאננים, מרכז למוסיקה עדן-תמיר בעין כרם ובית אות המוצר הירושלמי. קונצרטים יתקיימו גם בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל אביב ובאלמא, מרכז לאמנויות בזכרון יעקב.

בין האירועים הבולטים:

מתיאוס פסיון בגרסת ריפקין (Joshua Rifkin)- המנצח האמריקאי הנודע ג'ושוע ריפקין ינצח על תזמורת הבארוק ירושלים על המתיאוס פסיון המפורסם של באך בגישתו הייחודית על פיה הסולנים מבצעים את תפקידי המקהלה. ריפקין סובר שכך התכוון באך שהיצירה הזו, כמו גם יצירות כוראליות נוספות שלו, יבוצעו וכי זו הדרך הטובה ביותר להבין את היצירה ולהפיק את המקסימום מהמחוות המוסיקליות שבה.

לצידו של ריפקין יתארחו סולנים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם: קרן מוצרי (הולנד-ישראל), חנה מלכין Channa Malkin(הולנד), אביטל דרי, אנה-מריקה אוורס Anne-Marieke Evers(הולנד), ריכרד רש Richard Resch(גרמניה), דורון פלורנטין , גיא פלץ, ויאיר פולישוק.

מחיר כרטיס: 160-180 ש"ח

אולם ימקא הבינלאומית, ירושלים - חמישי 17.3.16 בשעה 20:00

אלמא, מרכז לאמנויות, זיכרון יעקב – שישי 18.3.16 בשעה 12:30

בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל אביב - ראשון 20.3.16 בשעה 20:00

מנחת באך – מיטב מיצירותיו הווקאליות של י. ס. באך עם תזמורת הבארוק ירושלים בניצוחו של דוד שמר ובהשתתפות סולנים ישראליים מובילים: עדיה פלד סופרן, עדית שמר חליל, אביעד גרשוני אבוב, נעם שוס כינור.

מחיר כרטיס: 140 ש"ח

הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל אביב - שבת 19.3.16 בשעה 12:00

מופעי חוצות ללא תשלום: תזמורת הרחוב הירושלמית בביצוע מופע מיוחד לפסטיבל שמשלב בין באך לביטלס, מייקל ג'קסון ומלחינים נוספים בני זמננו.

מתחם התחנה הראשונה ירושלים - שישי 18.3.16 בשעה 12:00 ; ראשון 20.3.16 בשעה 17:00

סטאבט מאטר עם תזמורת הבארוק והזמרים דניאלה סקורקה ואלון הררי בניצוחו של דוד שמר. לביצוע חיי מריה מאת הינדמית' הגיע במיוחד זמר הטנור ריכרד רש. סטאבט מאטר של פרגולזי היא אחת מאותן היצירות של מלחינים אחרים שבאך העלה בלייפציג. הערכתו הרבה ליצירה באה לידי ביטוי בכך שחיבר עיבוד משלו ליצירה - כבוד מעט מאד יצירות זכו לו. בקונצרט זה נבצע את היצירה בגרסתה המקורית.

מחיר: 140 ש"ח/ אולם ימקא הבינלאומית, ירושלים – מוצאי שבת 19.3 בשעה 20:30

רסיטלים: רסיטל עוגב ורסיטל פסנתר למוסיקה של באך, בני זמנו ומלחינים שהושפעו מיצירותיו מתקופת הבארוק ועד לימינו אנו.

רסיטל עוגב עם אדמונד בוריס אנדלר )קרואטיה)Edmund BorićAndler

מחיר: 60 ש"ח

כנסיית אוגוסטה ויקטוריה- שבת 19.3.16 בשעה 12:00

רסיטל פסנתר עם יאשה נמצוב (גרמניה) פסנתר Jascha Nemtsov

מחיר: 120 ש"ח

אולם ימקא הבינלאומית, ירושלים- ראשון 20.3.16 בשעה 20:00

באך מאניה - גיל שוחט ועמרי מור מופע שמשלב בין באך לג'אז. שני מסטרים גדולים נפגשים על במה אחת ומגיעים מופע ערב מלא אנרגיה וקצב ובו פרשנויות לא שגרתיות למוסיקה של באך.

מחיר: 120 ש"ח

אולם ימקא הבינלאומית, ירושלים - שישי 18.3.16 בשעה 21:00

באך במרימבה: מופע לכל המשפחה עם חן צימבליסטה מופע לכל המשפחה סביב המוסיקה של י.ס.באך עם חן צימבליסטה ורביעיית מיתרים.

מחיר: 100 ש"ח

אולם ימקא הבינלאומית, ירושלים - שבת 19.3.16 בשעה 16:00

סימפוזיון בינלאומי "באך באולם הקונצרטים: בימים ההם בזמן הזה"

ד"ר אלון שב, יו"ר; בהשתתפות ג'ושוע ריפקין (ארה"ב), פרופ יאשה נמצוב (גרמניה), ד"ר דוד שמר, פרופ' אליהו שלייפר וד"ר אורי גולומב. הסימפוזיון ישלב תכנית מוסיקלית במסגרתה יצירות באך בביצוע עדית שמר, חליל ופסנתרנים מצטיינים מהקונסרבטוריון שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול, ירושלים. מחיר: 100 ש"ח

מרכז למוסיקה ירושלים, משכנות שאננים – 21.3.16 יום ב' 11:30 – 14:00

במהלך ימי הפסטיבל תוצג התערוכה "גלגולם של הפסיונים" באכסדרת אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים- תצוגה אינטראקטיבית שעוצבה על ידי "בית באך", המוזיאון בעיר הולדתו של המלחין באייזנבאך, גרמניה שתציג, לראשונה בישראל, חומרים על גילויה מחדש של היצירה "מתיאוס פסיון" על ידי פליקס מנדלסון וביצועה על ידו בשנת 1829 בברלין. אוצר התצוגה: ד"ר יורג הנסן.

כמו כן יתקיימו סיורים רבים ברחבי ירושלים בכל ימי הפסטיבל, הרצאות ופעילויות נוספות. פרטים מלאים באתר תזמורת הבארוק ירושלים