Port & Blue, מלון הסוויטות החדש שהוקם ממש מעל נמל תל אביב, מתאמץ לתת הרבה יותר וגם מצליח. השאיפה למצויינות ניכרת בכל פרט ופרט, שהופכים יחד לחוויית אירוח יוצאת מן הכלל. יצאנו לבקר

Port & Blue – מלון מומלץ בנמל תל אביב. צילום: רועי מזרחי
Port & Blue – מלון מומלץ בנמל תל אביב. צילום: רועי מזרחי

האנשים שהקימו את מלון Port & Blue החליטו לנסות ולעשות קצת יותר. בסופו של דבר, מלון, ובייחוד מלון עירוני כמו Port & Blue, אשר איננו כולל בריכות או מתקני ספא, הוא תחליף לדירה בו רוב האורחים משתמשים בעיקר ללינת לילה. המתכון באמצעותו הצליחו ב Port & Blue להפוך את חוויית האירוח במלון לטובה יותר מהצפוי מתבסס בעיקר על תשומת לב לפרטים הקטנים והשקעה בעיצוב חם, מזמין ושובר מוסכמות בתחום המלונאות – יחד עם מיקום מנצח.

המלון כולל 77 חדרים מתוכם 53 סוויטות מפוארות ומרווחות. הוא ממוקם ברחוב צידון ומפגש הרחובות התערוכה והירקון, הנושקים לנמל תל-אביב, המוכר כאחד מאזורי הבילוי המובילים של תל-אביב, כאשר מרבים מחדרי המלון הנוף הוא נוף של תצפית ישירה על הנמל.

מנהל המלון, אלי גונן שכיהן כיו"ר התאחדות המלונות בישראל, השכיל לא רק להפוך אותו לפנינה של מצויינות בנוף בתי המלון בישראל, אלא אף למצב אותו באופן נכון לקהל אנשי העסקים. מבחינת עלויות המלון למעשה מציע סוויטות מושקעות ומעוצבות במחירים של חדר רגיל במלונות הגדולים. החדרים אף תוכננו במיוחד עבור אנשי עסקים עם פינת עבודה, חדר ישיבות העומד לרשות אורחי המלון ועוד.

מבחינת העיצוב ההשקעה של המלון מתאפיינת לא רק בהחלטה ליצור חוויה מוקפדת יותר מהמקובל, אלא גם בטוב טעם ובחירה של אנשי מקצוע שהשכילו להתמודד עם הצורך להקרין מכובדות מצד אחד ולהישאר חמים וגם שונים ומקוריים מהעיצוב התאגידי המקובל.

חלל המלון וחדריו עוצבו על-ידי האדריכלים נעמי ויאיר פארן ומספרים סיפור אדריכלי, המשלב בין מטרופולין תעשייתי לבין מוקד משיכה עולמי, קוסמופוליטי, צבעוני ושוקק לחוויות אירוח. בלובי המלון הוקצו מקומות ישיבה בהסבה שנועדו לפגישת עסקים, לשיחה או קריאה.

סגנון החדרים משלב בין עיצובים מודרניים וצבעים עזים בסרגל הצבעים הכחולים והסגולים. לחדרים, עיצוביים קלאסיים וגווני עץ שקטים עם תקרה שחורה ובשילוב אלמנטים בצבעי אדמה. תמונות במראה מופשט, מיוחדות ופריטי עץ המשווים לחלל תחושת חמימות.

חדרי הרחצה מעוטרים בצבעי שחור לבן וכוללים מקלחות גדולות וכיורי זכוכית לבנה. מהסוויטות נשקף נמל תל-אביב במלוא הדרו. כבר במקלחות בולטת תשומת הלב לפרטים הקטנים היוצרים חווית אירוח מושלמת: לא רק העיצוב היוקרתי של חדר האמבטייה אלא גם בחירת הטושים, ראשי המקלחת השונים, מראה על המחשבה המרובה שהשקיע צוות המלון בחוויה של אורחיו. ראש המקלחת המרכזי הוא מרובע ענק הגדול ממידות גופו של אדם ממוצע, כאשר בשעת המקלחת המים זורמים על המתקלח מכל צד אפשרי, ומצד שני הטוש המותאם לאחיזה ביד הוא למעשה שפופרת עם שורה אחת של "שפריצרים" למיקוד מקסימלי של זרם המים.

גם במבחן הלא פשוט של מנורות הלילה, שבד"כ מפריעות לבן הזוג שמנסה לישון, עמדו ב Port & Blue בהצטיינות, בעזרת דגם מיוחד ויוצא דופן של מנורות שניתנות לסיבוב לכל כיוון אפשרי למעשה.

בכל אחד מהפרטים המרכיבים את חדר המלון האירוח ב Port & Blue היה קצת יותר טוב מהסטנדרט המקובל. מגודל החדרים לאיכות המיטות והמזרנים, דרך איכות האריג בחלוקי האמבטיה לגודל המקלחון.

החסרונות של המלון נובעים בעיקר מגודל השטח אשר איננו מאפשר למשל חנייה מספקת לכל אורחי המלון. בחנייה של המלון יש כ- 10 מקומות חנייה והיא על בסיס כל הקודם זוכה. מי שמגיע למלון עם רכב בצהרי שישי ונתקל בחנייה מלאה, עלול להתקשות למצוא חנייה באיזור בגלל הביקוש הרב לחנייה באיזור נמל תל אביב בשישי בצהריים, ולמצוא את עצמו הולך מרחק ניכר עם המזוודות. ההמלצה שלנו – נסו להגיע קצת לפני הצ'ק אין כדי לתפוס חנייה.

בנושאים רבים, כמו למשל נושא ארוחת הבוקר, הצליחו מנהלי המלון להפוך את החיסרון ליתרון. המלון איננו מפעיל חדר אוכל אך מעניק לאורחיו שובר לארוחת בוקר לאחד משני מקומות לבחירתם: קפה נמרוד, על קו המים של נמל ת"א, וקפה ג'רמייה, בפינת ירמיהו. ארוחת הבוקר בקפה נמרוד נחשבת לאחת המפנקות ביותר בת"א – לכן גם יש במקום תורים ארוכים שמעט פוגמים בחוויה, אך נשכחים מייד כאשר צוות המלצרים מבשר לך כי בד"כ השוברים של רוב המקומות מתאימים רק לארוחות הבוקר הסטנדרטיות, אך השובר של מלון Port & Blue מתאים גם לארוחת הבוקר המושקעת ביותר, אותה גם 3 זוגות לא יוכלו לסיים להערכתנו.

כדי להשלים את החוויה הכללית דסק הקבלה במלון מאוייש כל העת בפקידי קבלה מבוגרים, מנוסים ורבי יכולת, המקרינים תחושת ביטחון ומטפלים ביעילות וקלות בכל צורך של אורחי המלון, עד למיטריות ביום גשום. לא הופתענו לגלות שגם המיטריות היו מהסוג הטוב ביותר והחזיקו מעמד בקלות ברוח העזה.

ציון מיוחד לשבח מגיע ל Port & Blue על ההשקעה הרבה בנגישות לנכים, הרבה מעבר למה שמתחייב בחוק, עם מעלית מיוחדת וחדרי מלון מיוחדים שיועדו לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות.

הדירוג שלנו:

{rating}

נציגי מערכת thepulse ביקרו בבית המלון Port & Blue כאורחי המלון במסגרת מדור חדש שיעסוק בביקורת בתי מלון ואטרקציות תיירותיות