מחופי הים התיכון במזרח ועד לספרד שלחופי האוקיינוס האטלנטי בקצה מערב, מיצירות המופת האירופאיות של המאה ה-18 ועד למוסיקה ישראלית פופולרית של המאה ה-21, מקלאסי ועד ג'אז, מפלמנקו איברי ועד למקאמאת הערבי – פסטיבל פליציה בלומנטל מזמין אתכם לשבוע של מוסיקה ולחוויה שתלווה אתכם כל השנה

כלים

רונלד בלאוטיגןפסטיבל פליציה בלומנטל ה-18 שיתקיים השנה בתחילת אפריל ייתן במה מרכזית למוסיקה מספרד ולמוסיקה שמושפעת מהמוסיקה הספרדית מתקופת הבארוק ועד לימינו אנו. בין המופעים: רסיטל של שירים מאת מלחינים ספרדיים בני המאה ה-20 עם הסופרן נורה פישר; מופע מיוחד המשלב בין פלמנקו לבין קלאסיקה ספרדית עם שלישיית אפסיונטהושלישיית קליפה; מופע תאטרון מוסיקלי על חייו של גרסיה לורקה; הרצאות וסרטים בנושאים הקשורים בספרד ואף מופע פלמנקו מיוחד לילדים עם הרקדנית נטע שיזף.

אחד האירועים המסקרנים ביותר שיתקיימו בפסטיבל יהיה מיצב סאונד שכתבה המלחינה קת'רינה רוזנברג (שווייץ( עבור אנסמבל ניקל בשילוב ארכיטקט המוזיאון החדש עמית נמליך: חמישה אינטרלודים כאשר בין כל אינטרלוד מופיעות יצירות סולו מאת סטיב רייך, מרקו מומי, מיכאל מאיירהוף ואנו פופה בנגינת חברי האנסמבל, כשהקהל נודד פיזית ואקוסטית בחלל הגלריה.

נושא נוסף שיקבל מקום של כבוד בפסטיבל יהיה "ביקור מולדת" במסגרתו קונצרטים עם מוסיקה של מלחינים ישראליים ובהם שילוב התרבויות הייחודי של ישראל. "פסוקי מים" מתהילים ביצירתו של גלעד מישורי וציטטות של המשוררים יהודה הלוי ומחמוד דרוויש ביצירתו של גוליחוב בביצוע התזמורת הקאמרית הישראלית וזמרי מורן, כמו גם קונצרט שמפגיש בין מוסיקה ערבית למוסיקה מערבית ובו מנחם ויזנברג, תייסיר אליאס וחן הלוי.

כמידי שנה יביא הפסטיבל לקהל בישראל את מיטב הרכבי הבארוק מרחבי העולם: תזמורת הקלנר אקדמי יחזרו לפסטיבל והפעם יבצעו רפרטואר קלאסי במרכזו קונצ'רטי לפסנתר מאת מוצרט בביצוע רונלד בראוטיגן בפסנתר פטישים; אנסמבל הבארוק לודוביצ'ה מפורטוגל יציג תכנית בארוקית מגוונת שמשלבת בין מוסיקה מפורטוגל למוסיקת בארוק קנונית מאת באך וויואלדי.

כמו כן ימשיך הפסטיבל במסורת ויגיש לקהל הרצאות, מפגשים תרבותיים, סרטים ואירועי תרבות נפלאים אחרים.

המוזיקאים הצעירים הישראלים יופיעו כסולנים ובמוזיקה קאמרית בשני אירועים שונים. זוכי תחרויות האביב, כסולנים עם התזמורת הקאמרית הישראלית והמנצח אריאל צוקרמן, והמוזיקאים המצטיינים של תוכנית גולדמן במוזיקה קאמרית.

לסיום הפסטיבל: הביג בנד הישראלי "האורקסטרה" יארחו את שלמה גרוניך למופע סיום מלא אנרגיות.

"הרגע המרתק בקונצרט, נובע מהמפגש בין המבצע ליצירה במקום ובזמן. אותה שניה שמצטרפות לה עוד רבות אחרות, מהווה עולם דמיוני פרטי שמאפשר קיום. בשביל אותו רגע, נעשית העבודה והמסגרת של הפסטיבל כל שנה וכך כבר 18 שנה" אנט סלין ואביגיל ארנהיים

מחירי ההרצאות: 60 ₪ (30 ₪ לידידי המרכז למוסיקה ע"ש פליציה בלומנטל)

מחירי הקונצרטים: 60-150 ₪ (50-105 ₪ לידידי המרכז למוסיקה ע"ש פליציה בלומנטל

רכישת כרטיסים בטלפון: 03-5410167, *3221