משרד החינוך יקיים מחר (ב') תרגיל התגוננות ארצי לתרחיש של ירי טילים בזמן ההפסקה. בתרגיל ישתתפו שר החינוך נפתלי בנט, מנכ"לית המשרד מיכל כהן ומפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק .שר החינוך נפתלי בנט: "מערכת החינוך נערכת להגן על ילדינו, כשתרגול ומוכנות הם המפתח בהיערכות לכל מצב חירום. "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", זהו הערך המוביל אותנו, בתקווה שלא נזדקק להשתמש בתרגול בזמן אמת."

שר החינוך נפתלי בנט
שר החינוך נפתלי בנט

כבכל שנה, משרד החינוךיקיים מחר, ב', תרגיל התגוננות ארצי של מערכת החינוך, השנה התרגיל יתמקד בתרחיש של ירי טילים בהפסקה, ובמסגרתו התלמידים יתרגלו ירידה למקלטים וכניסה למרחבים מוגנים.

התרגיל, בשיתוף פיקוד העורף והרשויות המקומיות, יתקיים בין השעות 10:05 – 12:00 ויקיף את כלל גני הילדים ובתי הספר (כיתות א'-יב') ברחבי הארץ. בשעה 10:05 תישמע צפירה ארצית שתיתן את האות לתחילת התרגיל.

איגרת ובה פירוט על התרגיל נשלחה להורים. מטרתו של התרגיל, להטמיע את ההנחיות להתגוננות לסגל ההוראה ולתלמידים ולהגביר את מוכנות מערכת החינוך לירי טילים בזמן הפסקה.

במשרד החינוך מדגישים כי הערכות ותרגול בשגרה – הם המפתח להתמודדות נכונה בשעת חירום! מערכת החינוך פועלת כל השנה להגברת המוכנות של התלמידים ומוסדות החינוך להתנהגות נכונה בעת חירום. קיומו של התרגיל הוא נקודת שיא בהיערכות והשנה הוא יבוצע במתווה של ירי טילים בזמן ההפסקה.

בנוסף, לאחרונה בתי הספר תרגלו גם כניסה למערכת "למידה מרחוק" באמצעות האינטרנט. מערכת "למידה מרחוק נועדה לאפשר הפעלת שגרת לימודים במצב בו נמנע מהלומדים להגיע לבית הספר לתקופת זמן שיכולה להימשך מספר ימים עד כמה שבועות.