בישוב מיתר נערכים לקליטה של תושבים חדשים. במועצה מקומית מיתר מתכוננים לפיתוח הצפוי בדרום, מבחינת קריית ההדרכה ומעבר צה"ל לנגב, וגם לקליטה של תושבים חדשים. מהנדסת המועצה, מרים אלחדד, מסרה "אנו כעת באמצע ביצוע של כמה פרויקטים שונים ומתוכננים עוד פרויקטים רבים לשנת 2016."

הדמיה: מ.מ. מיתר
הדמיה: מ.מ. מיתר

במועצה המקומית מיתר מתגוררים כיום כ-7,000 תושבים. בשנתיים הקרובות, עקב מעבר צה"ל לנגב, ופיתוח הדרום באופן כללי, מצפים בישוב לקבל עוד מאות משפחות. במועצה מבינים את הגידול הקרוב, וכבר החלו בבנייה של שכונות רבות נוספות בתחומי הישוב.

מעבר לבניית השכונות, החליטו במועצה לשפר את התשתיות השונות בישוב גם-כן. בתקופה האחרונה נבנו בישוב עוד שלושה גנים וכעת עובדים על הגן הרביעי החדש. עוד בתחום החינוך, תיכון חדש שמתוכנן במיתר, קיבל בשבוע שעבר את האישור האדריכלי ממשרד החינוך וכעת מחכים לשלב התקציב במטרה להתחיל בבנייה. התיכון עוצב יחד עם משרד האדריכלים דוד נופר, אשר מתמחים בבניית מבני חינוך ועתיד לקלוט כ-900 תלמידים.

במועצה מתייחסים גם לתחום תשתיות הדרכים, בימים אלה מתקיימות עבודות שיפוץ כבישים בישוב, תחנות אוטובוס חדשות והקמת כיכר עם מזרקה בכניסה לישוב. בתחום הספורט, מתכננים במועצה הקמה של מגרשים חדשים בבתי הספר וברחבי הישוב במיתר.

"אנו נערכים לקליטה של מאות תושבים חדשים בשנתיים הקרובות. לצורך קליטה טובה של התושבים החדשים, וכדי שהתושבים הקיימים ייהנו מאיכות חיים גבוהה, החלטנו לפנות לכל תחום – חינוך, תרבות, ספורט ותשתיות דרכים. את רוב השינויים אפשר כבר לראות בשטח, והשאר כבר בשלבי תכנון ותקציב" מסר בתגובה ראש מועצת מיתר, אבנר בן גרא.