התזמורת הקאמרית הישראלית מציגה תכנית מגוונת במיוחד בקונצרט הבא בסדרה הקלאסית – שילוב בין יצירות מופת אהובות של מוצרט והיידן לבין סוויטת פולצ'ינלה מאת סטרווינסקי ולקונצ'רטו לכינור מאת אורי ברנר שיבוצע בבכורה עולמית על ידי הכנר סרגיי אוסטרובסקי

כלים
בכורה לקונצ'רטו לכינור מאת אורי ברנר בקונצרט הקרוב של התזמורת הקאמרית הישראלית - 17-18 בפברואר במוזיאון תל אביב
בכורה לקונצ'רטו לכינור מאת אורי ברנר בקונצרט הקרוב של התזמורת הקאמרית הישראלית - 17-18 בפברואר במוזיאון תל אביב

המלחין אורי ברנר, שנוהג לשלב ביצירותיו מוסיקה קלאסית, מוסיקה עממית ואלתורי ג'אז מספר על הקונצ'רטו שחיבר לקונצרט זה: "הקונצ'רטו לכינור שלי היא יצירה שמציגה ובנויה מקשת הסגנונות בהם התעסקתי במשך חיי המוזיקליים, ממוטיבים בנוסח מנגינה רוסית עממית, דרך תפילת בית הכנסת, ומג'סטות הפוסט-רומנטיות עד להצללות הרמוניות מעולם של הבלוז והג'ז. כל המרכיבים האלה הם חלק מהעולם המוזיקאלי שלי ומשום כך אין בדובר בליקוט אקלקטי גרידא, אלה בניסיון ליצור סינתזה שלהם תוך הרהור פנימי על כברת הדרך שעשיתי בעולמות אלה."

"ליצירה שני פרקים באופן פורמלי, אך הפרק השני הוא למעשה מעין שלושה פרקים המבוצעים ברצף תוך שימוש בלייט-מוטיבים, חלקם מהפרק הראשון, כך שנכון אולי יותר לראות זאת כהתפתחות ותהליך ולא כצורת קונצ'רטו במובן הקלאסי של המבנה המוזיקאלי. הקונצ'רטו מוקדש לנגן הנפלא, הכנר הבינלאומי והמבצע הראשון, סרגי אוסטרובסקי והוזמן ע"י התזמורת הקאמרית הישראלית במסגרת "קול קורא" מטעם משרד התרבות והספורט."

סרגיי אוסטרובסקי, כנר ראשון ומייסד של רביעיית "אביב", מלמד בבית הספר הגבוה של ג'נבה למוסיקה, קונצרטמייסטר של תזמורות גדולות ברחבי העולם בהן Orchestre de la Suisse Romande, , הפילהרמונית של לונדון ואחרים. סולן ומנהל מוסיקלי של תזמורת "סולני ניושאטל". סרגיי הופיע עם תזמורות חשובות בישראל וברחבי העולם כמו התזמורת הפילהרמונית הישראלית, הפילהרמונית הרוסית, הפילהרמונית של קייפ טאון ושל יוהנסבורג ואחרות בניצוחם של: זובין מהטה, דמיטרי יורובסקי, מקסים וונגרוב ואחרים. זכה בפרסים רבים בהם הפרס הראשון של תחרות המוסיקה הקאמרית של מלבורן, פרס שוברט לרביעיות מיתרים, תחרות פסטיבל האביב בפראג ועוד. סרגיי מנגן בכינור גרנצ'ינו מ-1716 שנרכש עבורו בעזרת מר ג. מאייר ו"צפונות תרבות".

אריאל צוקרמן, יליד ישראל, הינו אחד המנצחים הצעירים המבוקשים ביותר כיום. לאחרונה התמנה כמנהל המוסיקלי של התזמורת הקאמרית הישראלית. בעונת 2003/4 מונה כעוזר מנצח של איוואן פישר בתזמורת פסטיבל בודפשט. לאחר מכן הוזמן לנצח על התזמורת הסימפונית של ברלין באולם הפילהרמוני בברלין (2007) ועל התזמורת הלאומית הבסקית בסיור בספרד (2009). בינואר 2007 התמנה לתפקיד מנהל מוזיקלי שלהתזמורת הקאמרית הגיאורגית רבת המוניטין שיושבת מאז 1990 באינגולשטאט, גרמניה.

כבר מראשית הקריירה מיצב עצמו אריאל צוקרמן כדמות אמנותית מבטיחה וכמנצח פורץ-דרך. בין התזמורות שעליהן ניצח בקונצרטים ובהקלטות: התזמורת הממלכתית הבווארית, הסימפונית של בזל, הסימפונית של לוצרן, הפילהרמונית הישראלית, הסימפונית של בית השידור הדרום-קוראני בסיאול, התזמורות הפילהרמוניות של ברמן, בלגראד וצ'כיה, הפילהרמונית הלאומית ההונגרית, תזמורת רדיו מינכן, הסימפונית של טייפה, הסימפונית של רדיו וינה, איתה הופיע בסיורים בסין ובצ'כיה והקאמריות של ציריך ובאזל והקאמרטה זלצבורג איתה הופיע בסיורים רבים ברחבי אירופה.

באחרונה ניצח צוקרמן בין השאר על התזמורת הסימפונית של רדיו מערב גרמניה (WDR) בקלן, הסימפונית הלאומית של דנמרק, הסימפונייטה של הונג קונג, הפילהרמונית ע"ש ארתור רובינשטיין בלודז', התזמורת הפילהרמונית הצ'כית, הפילהרמונית של גראן קנריה, תזמורת פסטיבל בודפשט, התזמורת הרדיו הפילהרמונית הגרמנית, התזמורת הלאומית של מונפלייה, התזמורת הקאמרית של לוזאן, ותזמורת ברוקנר בלינץ. בנוסף, לאחרונה ערך סדרת הקלטות עם התזמורת הסימפונית של לונדון. צוקרמן, זוכה תחרויות בינלאומיות, החל את הקריירה המוזיקלית כנגן חליל אצל פול מייזן במינכן ואצל אנדראס אדוריאן. למד ניצוח אצל יוֹרְמָה פָּנוּלָה באקדמיה למוסיקה הממלכתית בשטוקהולם ואצל ברונו וייל באקדמיהלמוסיקה במינכן.

פרטי הקונצרט:

אריאל צוקרמן, מנצח

סרגיי אוסטרובסקי, כינור

מוצרט – הפתיחה "דון ג'ובני"

אורי ברנר – קונצ'רטו לכינור (בכורה עולמית)

היידן - סימפוניה מס' 59 בלה מג'ור, "האש"

סטרווינסקי – פולצ'ינלה

יום ד', 17.2.2016 בשעה 20:30 – מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקאנטי

יום ה', 18.2.2016 בשעה 20:30 – מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקאנטי

כרטיסים במחיר מלא* של 175 ₪, ניתן לרכוש במשרדי התזמורת הקאמרית הישראלית בטלפון 03-5188845 שלוחה 5. כרטיסים ניתן לרכוש גם ב"בראבו" *3221. הנחות יינתנו לאזרחים ותיקים, וועדי עובדים ועוד. כניסה חינם לחיילים במדים או בהצגת חוגר על בסיס מקום פנוי