איגוד מנהלי אגפי החינוך בשלטון המקומי לקראת השבתת מערכת החינוך ביום ד הקרוב: הקיצוץ בתקציבי הרשויות המקומיות משמעו פגיעה ישירה באוכלוסיות חלשות

כלים

לדברי אבי קמינסקי יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך בשלטון המקומי, ומנהל מינהל החינוך בעיריית אשקלון: "קיצוץ בתקציבי הרשויות המקומיות ובמיוחד בסעיף החינוך מהווה פגיעה מסיבית דווקא בחוליה הרכה במערכת. קיצוץ זה מביא לכך כי שירותים הניתנים בבית הספר עד כה לא יינתנו והדבר מהווה מכה נוספת למערכת החינוך וגורמת לזעזוע וטלטלה שבסופו של דבר משפיע על כל אחד מהתלמידים בישראל. כך שוב יפגעו התלמידים בערי הפריפריה ובערים שאינן חזקות כלכלית ובפריפריה החברתית.

לדברי קמינסקי: "בכל החלטה של המדינה בעניין הרשויות המקומיות עליה לדאוג לשיפוי שלהן. אי החתימה על הסכם שכר בשילוב עם הקיצוץ שהחיל משרד החינוך מביא ל"הכנסת יד לכיס הרשויות" ולהקטנת התקציב שלהן. כתוצאה מכך תתקיים פגיעה בתקציב הפעולות לתושב כאשר בראשן פעולות בחינוך, ברווחה ובתרבות. פגיעה זו היא פגיעה בתושבים עצמם.

איגוד מנהלי אגפי החינוך תומך בשביתה הצפויה מתוך ידיעה ברורה כי יש לשמור על עצמאות כלכלית של רשויות מקומיות. הקיצוץ התקציבי משמעו פגיעה משמעותית במערכת החינוך."