אדם לאדם: תלמידי בית הספר "החדש" ברוח HTH בחולון ערכו פעילות משותפת עם חברי מרכז היום לקשיש בנושא גוף האדם

צילום: בית הספר "החדש"
צילום: בית הספר "החדש"

תלמידי המגמה המדעית-טכנולוגית Bio-inspiration בבית הספר "החדש" בחולון ברוח הייטק היי, הגיעו ביום רביעי השבוע למרכז היום לקשיש בעיר וערכו פעילות בנושא מערכות גוף האדם. הביקור נערך במסגרת פרויקט מדעי אותו עורכים התלמידים, במסגרתו הם נחשפים לעיקרון הביולוגי לפיו קיים קשר ישיר בין מבנה לתפקיד בטבע. התלמידים חקרו כיצד עיקרון זה בא לידי ביטוי במערכות הגוף השונות ויצרו הדרכות יישומיות לקהל הרחב, על מנת להגביר מודעות למידת השפעתנו על מבנים בגוף בחיי היום-יום.

במפגש הבין-דורי התלמידים שוחחו עם הקשישים, התיידדו איתם ופתחו דוכני הסברה בנושאים שונים, ביניהם: הקשר בין שינה למערכת ההורמונלית, מבנה העור ורכיבים קוסמטיים, מערכת ההובלה ופעילות גופנית ועוד. הקשישים, מצדם, התעניינו מאד בנושא ושמחו לקבל מידע בנושאים המעניינים אותם. חלקם אמר כי ביקור התלמידים הרחיב את אופקיהם וכעת הם יוכלו לשוחח בנושאים הללו עם נכדיהם ועם ילדיהם. אחד מחברי המרכז אף הוסיף כי כעת הוא סוף-סוף להבין על מה הרופא שלו מדבר איתו. בסיום המפגש ציינו התלמידים כי חשו שללמידה שלהם ולשיתוף בידע ובתובנות שרכשו במהלך הלמידה הייתה תרומה בעולם האמיתי, במקרה זה לאוכלוסיה הבוגרת העיר.

לדברי מורת המגמה, ד"ר מאיה מירוז, "בדיוק בשביל רגעים כאלה שווה לעסוק בחינוך. התלמידים חקרו במשך חודשיים שלמים נושאים שהם עצמם בחרו (השמנת יתר, עישון ועוד), וממקום של עניין אמיתי הם חוו את ההבנה של העיקרון הביולוגי. שיאה של הלמידה היה במפגש עם הקשישים, בו השתלבו הבנה עמוקה של עקרונות מדעיים חשובים, עבודת צוות, הצגה מול קהל, ותרומה לקהילה, שהן יכולות חשובות כל כך לאדם בוגר בחברה המודרנית. בעיני זו הדרך הבטוחה ללמידה משמעותית בשיעורי ביולוגיה".