ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) פנה הבוקר לשר הביטחון יעלון בדרישה להכריז על תנועת "אם תרצו" כהתאחדות בלתי מותרת וזאת בעקבות שורת פעולת של התנועה אשר מעודדות בתעמולה את מיגור חוקתה של ישראל ואת שלטון החוק בה וזאת בצירוף החלטת בית המשפט כי מדובר בתנועה בעלת סממנים פאשיסטים

''שתולים בתרבות'' - קמפיין אם תרצו מעורר סערה
''שתולים בתרבות'' - קמפיין אם תרצו מעורר סערה

במכתבו כתב פריג': "אבקשך לפעול לאלתר בהתאם לסמכותך על-פי תקנות ההגנה (שעת חירום), על מנת להכריז על תנועת הימין הקיצוני ״אם תרצו״ כעל התאחדות בלתי מותרת. מדובר בתנועה שמעודדת באופן שיטתי בתעמולתה את מיגור חוקתה של ישראל ואת שלטון החוק בה, זאת באמצעות הסתה אלימה כנגד אזרחים וציבורים".

עוד הוסיף פריג' : "המשך פעילותה של ״אם תרצו״ יש בו בכדי לגרום לסכנה מוחשית לשלומם של האזרחים נגדם היא בוחרת להסית, כמו גם לדמוקרטיה הישראלית תחתה חותרים אנשי התנועה. על כן אבקשך לפעול בהתאם להוראות תקנות ההגנה לשעת חירום ולהכריז על התנועה כהתאחדות בלתי מותרת ובכך לאפשר למשטרת ישראל לפעול נגד כל מי שייקח חלק בפעולות או באירועים המזוהים עם התנועה שבעבר קבע בית המשפט שיש ״קווי דמיון״ בינה לבין האידיאולוגיה הפאשיסטית".

ח"כ סתיו שפיר אמרה בתגובה לקמפיין אם תרצו: "ארגון ההסתה 'אם תרצו' חותר תחת יסודותיה של מדינה ישראל כיהודית ודמוקרטית. התיאום המושלם בין הארגון הפשיסטי לבין שר החינוך ושרת התרבות, תוך שיתוף פעולה עם אסטרטג השנאה משה קלוגהפט האחראי לשיטת ההסתה של 'אם תרצו', צריך להסתיים מיידית. יש להוציא את אם תרצו מהחוק ולמנוע מהשתולים שלו בממשלה - בנט, רגב ושקד- להפעיל את השיטות המכוערות של הארגון על אזרחי ישראל."

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), ר' השב"כ לשעבר' הגיב על קמפיין ה"שתולים" של ארגון 'אם תרצו' ואמר: "להגיד שעדנה מזי"א ועמוס עוז הם שתולים זה כמו לשים את יצחק רבין ז"ל במדי אסאס". פרי הוסיף: "כבר נרצח במדינת ישראל ראש ממשלה בגלל דעות פוליטיות ואסור לנו להעלות את חופש הביטוי על המוקד. לא ייתכן שאומנים יועלו על מוקד ההסתה בגלל דעותיהם, בין אם מקובלות יותר או פחות. בדמוקרטיה מתוקנת דרוש חופש ביטוי בו כל אומן יכול להביע את דעותיו ולבטא את כשרונותיו, גם אם אלו אינם מקובלים על כל הצדדים הפוליטיים".

שח"ם ארגון השחקנים בישראל, מגנה בכל תוקף את קמפיין "שתולים בתרבות", של "אם תרצו". לדברי הארגון "ארגון שח"ם הינו ארגון פלורליסטי, המעודד שיח פתוח, מקבל ותרבותי, ועל כן נמשיך ונתמוך בזכותם של חברינו, לעסוק בפעילות פוליטית, מימין ומשמאל, להביע תמיכה בארגונים כאלה או אחרים וליצור ללא חשש, כל זאת מבלי שיהיו נתונים למתקפה והסתה על עצם השימוש בזכות השמורה לכל אזרח. הועד המנהל של שח"ם, קורא לציבור להמשיך לנהל ויכוח פוליטי ענייני, מבלי לעשות דה לגיטימציה למי שנושא בדעות שונות."

גם עמותת צו פיוס מגנה באופן חריף את קמפיין השתולים של 'אם תרצו' אשר לדבריה מסמן אמנים כבוגדים בשל עמדתם הפוליטית. בהודעת העמותה נאמר כי צו פיוס מחזקת את ידיה של השחקנית אסתי זקהיים חברת המועצה הציבורית של צו פיוס וקורא להפסיק לאלתר את שיח ההכפשות הקיצוני.