האופרה הקהילתית הראשונה עלתה השבוע על בימת היכל התרבות במעלות תרשיחא. למעלה מ-1,500 אורחים הגיעו להיכל לצפות בהפקה ייחודית ומקורית- חליל הקסם מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט. ההפקה משלבת תושבים מקומיים עם שחקני האופרה הישראלית תל אביב יפו. ההתרגשות הייתה עצומה.

כלים
(צילום: נווה כליל חורש)
(צילום: נווה כליל חורש)

"איש הציפור פפגנו יוצא אל ממלכתו של זרסטרו לחפש אחרי הנסיכה פמינה. בדרך הוא פוגש את מלכת הלילה ושלוש העוזרות המסתוריות שלה, ואפילו מוצא אהבה".האופרה האהובה על מוצרט הפכה לפרויקט המרגש ביותר של האופרה הישראלית. מדובר על פרויקט קהילתי בשיתוף משרד התרבות והספורט והרשויות המקומיות. במסגרת הפעילות, הצטרף צוות מקצועי של האופרה הישראלית: במאים, מנהלים מוסיקליים, סולנים, נגנים, מעצבים ועוד, אל הקהילה ויחד עם הכישרונות המקומיים נבחרה אופרה פופולארית, תורגמה לעברית, הסיפור הותאם למציאות העכשווית והועלתה הפקה אופראית בימתית מלאה, שבמרכזה הקהילה.

האופרה הקהילתית "חליל הקסם", בהמלצתה של מזל סימון, מנהלת מדור תרבות במשרד התרבות, עלתה השבוע על בימת היכל התרבות במעלות תרשיחא. בהפקה השתתפו כשבעה סולנים של האופרה הישראלית תל אביב יפו, נגנים, מנצח ובימאית, צוותי הפקה ועוד רבים מתושבי העיר מעלות תרשיחא והסביבה- ילדים, בני נוער ובוגרים.

ביום המיון, שהתקיים לפני מספר חודשים, בסיוע מנהלת ההיכל, דפנה ר. לוי, אב הבית, שי וילוז'ני, עדיאל שמידט, מנהל מרכז המוסיקה ומרינה רוזנר, מנהלת רשת המתנ"סים, השתתפו הרכבים שמלווים ע"י יגאל אוחיון במסגרת פרויקט מוסיקה בבי"ס אורט מעלות, וכן, להקות ריקוד של רשת המתנ"סים, נגני בי"ס למוסיקה במעלות תרשיחא, חבורת הזמר מעלות כפר ורדים, התזמורת האנדלוסית ועוד. ביום זה נחשפו כישורי האמנים לצוות הליהוק והמורים קיבלו את חומרי העבודה.

מרינה רוזנר, מנהלת רשת המתנ"סים: "במהלך תהליך העבודה על ההפקה, קיימה האופרה הישראלית פעילות חינוכית גם בשכונות העיר, כדי לחשוף את התושבים לתרבות הקלאסית בכלל ולאופרה בפרט. בסיום התהליך ביקרו השחקנים המקומיים בבית האופרה בת"א לסיור ולמדידת תלבושות לקראת ההפקה. השבוע הועלו על בימת ההיכל שלוש הופעות- חזרה גנרלית פתוחה לקהל הרחב, מופע הפרמיירה שנחל הצלחה אדירה ומופע לתלמידי בתי הספר בעיר. הפרויקט הוא שת"פ בין משרד התרבות והספורט, עיריית מעלות תרשיחא ורשת המתנ"סים ומהווה את יריית הפתיחה לפעילותה המחודשת של רשת המתנ"סים בעיר. אני מודה לכל השותפים בהפקה ייחודית זו ומאחלת המשך שיתוף פעולה פורה עם משרד התרבות והספורט והאופרה הישראלית בפרט".