במד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם. בעקבות מזג האוויר הקר הפוקד אותנו בימים אלו אשר גורם לאנשים להישאר בביתם נוצר מחסור במנות דם. הירידה במלאי הדם במד"א גורמת לקשיים באספקה לבתי החולים שעלולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים

כלים

המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O, ובמנות דם עם Rhשלילי מכל הסוגים. במד"א פונים לציבור להגיע ולתרום דם החל ממחר, יום ד' (27.1.2016) ועד ליום שישי (29.1.2016). מידע על המקומות בהם ניתן יהיה לתרום דם ניתן לקבל בטלפון 03-5300400 (מענה אנושי) ובטלפון 1-800-400-101 (מענה אלקטרוני).

בנוסף ניתן לקבל מידע באתר מד"א באינטרנט בכתובת http://www.mdais.org/dam, בדף הפייסבוק הרשמי של מד"א http://www.facebook.com/mdaisrael ובאפליקציה של מד"א בסמארטפון.על מנת להוריד את אפליקציית מד"א בסמארטפונים, יש להקיש את מילות החיפוש: 'מד"א', או 'תרמתי דם', או 'עזרה ראשונה' ב app-store של אפל, וב-play store של אנדרואיד.

עלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם. לפני הגעה למקום רצוי להתעדכן מראש. המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מאורגנות (מעל 25 איש) מתבקשים לפנות לבנק הדם בטלפון 03-5300469. כל תורם דם זכאי לקבל ביטוח דם לשנה, לו ולמשפחתו הקרובה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בימים אלו של מזג אוויר סוער וקר אנו עדים לירידה בכמויות מנות הדם שמותרמות על ידי שירותי הדם של מד"א ועל מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלתחיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק, אני קורא לציבורלהגיע לנקודות ההתרמה בהן נערכות התרמות ולתרום דם"