במסגרת מבצע אכיפה מרוכז פינו בשבוע שעבר מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, 150 דונם של קרקע חקלאית בבעלות המדינה סמוך לישובים להב ודביר, עליהם השתלטו מסיגי גבול אשר פעלו בניגוד לחוק וללא היתר

כלים

מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, ביצעו השבוע מבצע אכיפה מרוכז סמוך לישובים להב ודביר שבנגב, במסגרתו פונו כ- 150 דונם של אדמות מדינה המיועדות לחקלאות, שנתפסו ע"י פולשים אשר זרעו על הקרקע גידולים עונתיים ללא היתר ובניגוד לחוק.

במבצע האכיפה פונתה חלקה שנזרעה ללא היתר בגידולים עונתיים, סמוך לקיבוצים להב ודביר שבנגב.

המפקחים הגישו לפולשים התראות לפיהן אם לא יפנו את הקרקע בעצמם, הם יפונו מהשטח לפי החוק ותוגש נגדם תלונה למשטרה ואף תביעה כספית, בה יידרשו להשיב לקופה הציבורית את עלויות הפינוי, הכוללות את עלויות האבטחה, כוח האדם והפעלת הציוד המכני.

השבוע הגיעו המפקחים למקום לאחר תום תקופת ההתראה, ומשראו כי הפולשים לא פינו את השטח, תפסו את הקרקע וחרשו אותה כדי לפנות את הגידולים. הקרקע הושבה למדינה ולמאגר הקרקעות הציבורי. עם סיום פעילותם, הציבו המפקחים במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

אילן ישורון, מנהל מרחב דרום בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מפקחי רמ"י אמונים על שמירת אדמות המדינה כחוק. לא נאפשר לעבריינים לפלוש לאדמות ללא היתר. חשוב לציין כי ברחבי הנגב קיימים שטחים עצומים של אדמות מדינה המיועדות לחקלאות אשר עומדות להשכרה עונתית לחקלאים, בעלויות סמליות. למרות זאת ישנם פולשים המעדיפים לעבור על החוק, ורשות מקרקעי ישראל מפעילה מולם מדיניות אכיפה נוקשה במסגרתה נחרשות אדמות מדינה שנזרעו באופן לא חוקי ופיראטי ויבוליהן נהרסים".