מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשותמקרקעי ישראל פינו מסלול בלתי חוקי למירוצי אופנועים שהוקם על אדמות מדינה באיזור אשקלון, על שטח פתוח של כ-4 דונם. המסלול הוקם ללא אישור ובניגוד לחוק והיווה סכנה ממשית לשלום הציבור מכיוון שפעל באופן פיראטי ובלתי מפוקח

אשקלון: מסלול בלתי חוקי לספורט מוטורי פונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל
אשקלון: מסלול בלתי חוקי לספורט מוטורי פונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל

מבצע אכיפה באשקלון של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשותמקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, בליווי המשטרה, הסתיים בפינוי פלישה לאדמות המדינה והסרת סכנה לשלום הציבור - מסלול בלתי חוקי למירוצי אופנועים, שהוקם ע"י מסיגי גבול, ללא היתר או אישור, על שטח פתוח בבעלות המדינה.

מסלול המירוצים הבלתי חוקי, שהוקם ע"י אלמונים, תוך כדי ביצוע עבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, היווה סכנה למשתתפים במירוצים, לצופים ולעוברים במקום. המסלול הוקם כפלישה לאדמות המדינה בשטח של כ-4 דונם, שטח פתוח באזור המחצבה הישנה בחלק הצפוני של אשקלון. המסלול הבלתי חוקי כלל כ-20 רמפות אשר שימשו ככל הנראה לפעלולי רכיבה.

המסלול פונה ע"י המפקחים בסיוע ציוד מכני הנדסי כבד, הקרקע שוטחה והושבה לקדמותה. המפקחים החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי. בנוסף הוצבו במקום שלטים המזהירים מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מעבר להיבט המשפטי המגביל הפעלת מסלולים לספורט מוטורי, ללא רישיונות, הקמת המסלול על אדמות המדינה ללא אישור רשות מקרקעי ישראל, היא עבירה פלילית של הסגת גבול בפני עצמה. המסלול פונה ע"י מפקחי הרשות, העוסקים בשמירה על קרקעות הציבור. במידה ומקימיו יאותרו הם יהיו חשופים לתביעה כספית שתוגש ע"י הרשות, על עלויות הפינוי שנגרמו לקופת המדינה עקב פעילותם הלא חוקית - זאת ללא קשר להליך הפלילי. בנוסף חשוב לציין כי הפעלת מסלול מוטורי באופן פיראטי מהווה סכנה של ממש לרוכבים, לצופיהם ולעוברים במקום".