לקראת הסערה הצפויה: המרכז הרפואי זיו בצפת מזהיר - האובך וסופות החול מסוכנים לבריאות, בעיקר לאנשים עם בעיות נשימה, חולי אסטמה, חולי לב, תינוקות וקשישים

כלים

החל משעות הבוקר מורגש שינוי קיצוני במזג האוויר, אשר הופך קר וסוער. אובך כבד צפוי לחדור במהלך היום מכיוון מצרים, להגביל את הראות באופן משמעותי ולגרום לזיהום אוויר. במרכז הרפואי זיו בצפת מזהירים, כי הריכוז הגבוה הצפוי של חלקיקי האבק והחול באוויר הגורמים לזיהום אוויר כבד מסוכן לבריאות וקוראים לציבור להימנע משהיה מחוץ לבית ונהיגה בראות לקויה.

ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז הרפואי זיו בצפתאומר, כי מזג האוויר מסוכן לאנשים עם בעיות נשימה, לחולי לב וריאות, נשים בהריון, קשישים וילדיםוכי לאלו לא מומלץ לצאת היום מהבית ובכלל מומלץ שלא לעסוק היום בפעילות גופנית מחוץ לבית, לכלל האוכלוסייה. "הזיהום על ידי האבק וחלקיקי החול, עלול לגרום ללחץ דם גבוה, קשיים במערכת הנשימה, כולל הפרשת כיח כתגובה אלרגית לאבק בכלי הנשימה. כמו כן יתכן שיעול, כאבי ראש, התקפי אסטמה ואף צריבה בעיניים" אומר ד"ר נביה.

ד"ר נביה מוסיף, כי האובך וחלקיקי האבק באוויר, עלולים ליצור קוצר נשימה אשר עלול להכביד על פעילות הלב ולכן קיים חשש ביום שכזה גם לסובלים ממחלות לב. "עקב מחסור בחמצן פועל הלב בקצב מואץ ולחולי לב הסובלים מהיצרות של כלי הדם קיים סיכון גבוה יותר להתקפי לב. פעימות הלב המוגברות מביאות גם לתחושה כללית לא טובה לחולים אלו" מציין ד"ר נביה.

רופאי המרכז הרפואי זיו מדגישים, כי בשל תנאי הראות הלקויים, ישנו סיכון גבוה לאבד את השליטה על הרכב ולהיקלע לתאונת דרכים, לכן יש להקפיד על נהיגה בזהירות מרבית ומומלץ שלא לבצע נסיעות שאינן הכרחיות. עוד מזהירים הרופאים מפני סכנות הקור ומזכירים, כי על הורים ומטפלות לילדים קטנים ובני משפחה של קשישים, לגלות ערנות מוגברת לתופעת ההיפותרמיה ולהקפיד ולשמור על טמפרטורה מתאימה בבית ועל לבוש מתאים בחוץ.

רופאי המרכז הרפואי זיו קוראים לכלל האוכלוסייה ובמיוחד לאנשים הנמצאים בקבוצות הסיכון, לפנות בהקדם לגורם רפואי בכל מקרה של התדרדרות במצבם הבריאותי עקב תנאי מזג האוויר, לצורך הערכת מצבם ומתן טיפול רפואי כנדרש.