מסיג גבול שפלש למבנה המיועד לשימור בכפר גבירול ברחובות, פונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל. הפולש, אשר הוזהר שמדובר בעבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר, החליט להתעלם מהאזהרות וחזר בשנית למבנה. כעת נערכת רשות מקרקעי ישראל לנקוט נגדו צעדי אכיפה מוגברים

כלים

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, בסיוע שוטרי משטרת ישראל, פינו לאחרונה מסיג גבול שהשתלט על מבנה המיועד לשימור בכפר גבירול ברחובות. הפלישה למבנה, הנמצא על אדמות מדינה, התגלתה במהלך הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל לאיתור עבירות מקרקעין על אדמות המדינה.

המפקחים מסרו לפולש התראה לפיה עליו לפנות את המקום תוך 48 שעות, אך כאשר חזרו למקום כעבור 48 שעות גילו כי הפולש השאיר את הציוד שלו בתוך המבנה ולא פינה את השטח כפי שהורו לו. בעקבות זאת פונה המבנה מרכושו של הפולש והקרקע הוחזרה למאגר הקרקעות הציבורי. לאחר מספר ימים במהלך ביקורת של המפקחים באיזור התברר כי הפולש שב למבנה והחזיר אליו את ציודו.

בעקבות זאת החלה רשות מקרקעי ישראל להיערך לפינוי חוזר של הפולש מהמבנה ולצעדי אכיפה מוגברים שיינקטו נגדו. בהתאם לדין, הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. בנוסף, תישקל ברשות, בתיאום עם פרקליטות המדינה, הגשה של תביעה כספית בה יידרש להחזיר לקופת המדינה את עלויות פינויו מהקרקע לה פלש, לרבות דמי השימוש בקרקע ועלויות הפינוי עצמן.

"פלישה לאדמות מדינה היא עבירה פלילית חמורה, שדינה עד שנתיים מאסר. במקרה הזה, הפולש הוסיף חטא על פשע. חזרתו לשטח ממנו פונה תטופל בחומרה המתבקשת", אומר עמיר גילת, מנהל מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל.