אוניברסיטת חיפה מקדמת החזרת חוקרים לישראל: תרומה גדולה בסך 40 מיליון ₪ תאפשר להקים עשרות מעבדות וחדרי מחקר במטרה להחזיר חוקרים לישראל ולקדם את החינוך האקדמי. הפקולטה למדעי החברה תקרא מעתה ע"ש פול והרטה עמיר. עמוס שפירא, נשיא אוניברסיטת חיפה: "התרומה תאפשר לנו להמשיך בפיתוח המואץ של אוניברסיטת חיפה, הן במחקר והן בחינוך דור העתיד של מדינת ישראל. התרומה הנוכחית של פול והרטה עמיר היא עדות נוספת לקשר האמיץ שלהם עם מדינת ישראל בכלל ואוניברסיטת חיפה בפרט והחשיבות הרבה שהם מעניקים לנושא החינוך וההשכלה במדינת ישראל". פול עמיר: "כשהגעתי לישראל בשנת 1946, חיפה הייתה המקום הראשון אליו הגעתי. תמיד האמנתי שפיתוח הצפון הוא בעל חשיבות עליונה. זו הסיבה לקשר המיוחד שלנו עם אוניברסיטת חיפה".

כלים

תרומה גדולה בסך 40 מיליון ₪ תאפשר להקים עשרות מעבדות וחדרי מחקר בפקולטה למדעי החברה במטרה להחזיר חוקרים לישראל ולקדם את החינוך האקדמי. התרומה הנוכחית של פול והרטה עמיר, היא הגדולה ביותר שאוניברסיטת חיפה קיבלה, והיא תסייע לפתח בצורה משמעותית את המחקר וההוראה האקדמיים בפקולטה למדעי החברה. הודות לתרומתם, יתווספו 4 קומות חדשות לבניין הפקולטה, וייקלטו חוקרים חדשים, ביניהם מדענים חוזרים, לחוגים השונים. בנוסף למעבדות החדשות יוקמו גם 100 כיתות לימוד חדשות, חדרים לסגל חדש, לדוקטורנטים, לסגל זוטר ועוד.

בטקס חגיגי שנערך אתמול (יום ג') קראה אוניברסיטת חיפה את הפקולטה למדעי החברה על שם ידידי האוניברסיטה פול והרטה עמיר. פול עמיר הוא איש עסקים מלוס אנג'לס ששרד את השואה כילד. הקשר של פול והרטה עמיר עם מדינת ישראל בכלל ועם אוניברסיטת חיפה בפרט הוא רב שנים. בני הזוג תרמו בעבר לאוניברסיטת חיפה לטובת הקמת המשכן לאמנויות, לקליטת מדענים חוזרים, עבור מלגות לסטודנטים מצטיינים, פרויקטים שונים במרכז לחקר הביטחון הלאומי ועוד.

תרומה ייחודית של בני הזוג ניתנה לאחר השריפה הגדולה בכרמל. פול עמיר גם כיהן בעבר כראש אגודת הידידים של אוניברסיטת חיפה בארצות הברית. בני הזוג תרמו רבות גם למוסדות אחרים בארץ כמו מוזיאון תל אביב והקריה הרפואית רמב"ם.

לדבריו של עמוס שפירא, נשיא האוניברסיטה: "הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת חיפה היא אחת הטובות בישראל. בזכות התרומה הנדיבה של פול והרטה עמיר נוכל להפוך להיות מצטיינים אף יותר. האתגר הגדול בהתפתחות אקדמית היא היכולת להביא חוקרים חדשים ומצטיינים, כולל מדענים חוזרים, ולהעניק להם את התשתיות הדרושות למחקר שלהם – ציוד, מעבדות, מלגות לדוקטורנטים וכד'. התרומה הזו תאפשר לנו להעמיד לרשות החוקרים והסטודנטים שלנו את התשתיות החדישות והטובות ביותר למחקר מצטיין".

בטקס החתימה אמרה הרטה עמיר: "אנחנו מרגישים ברי מזל שיש לנו את היכולת לתרום לאוניברסיטת חיפה, למוסד שמחנך את דור העתיד של כל גווני החברה הישראלית. התפקיד של דור העתיד הוא להמשיך ולבנות את החברה הישראלית, והתפקיד שלנו הוא לתת לו את הכלים לכך, באמצעות חינוך מצטיין. זה התפקיד של כולנו כאן"

פול עמיר ריגש את הקהל כשסיפר על הגעתו לישראל בשנת 1946 במסגרת "עליית הנוער", עם תום מלחמת העולם השנייה. "כשהגעתי לישראל בשנת 1946, חיפה הייתה המקום הראשון אליו הגעתי. זו הייתה הפעם הראשונה בחיי שהתייחסו אלי כאל אדם. לאחר מכן התחלתי לעבוד בנמל חיפה בשנת 1947. מאז תמיד היה לי קשר מיוחד לצפון, ותמיד האמנתי שפיתוחו הוא בעל חשיבות עליונה. זו הסיבה לקשר המיוחד שלנו עם אוניברסיטת חיפה".

פול והרטה עמיר הם אנשי עסקים ופילנטרופים, מראשי קהילת יהודי לוס אנג'לס. פול עמיר נולד בסלובקיה, שם שרד את השואה כילד. עם תום המלחמה, בשנת 1946, עלה לישראל במסגרת "עליית הנוער". עם פרוץ מלחמת העצמאות נשלח עם קבוצת צעירים לקיבוץ יחיעם, בו היה חבר עד שנת 1960, אז עזב לארצות הברית. בארצות הברית נשא את הרטה לאישה והשניים הקימו את חברת "AMIR Development company", חברת נדל"ן שפועלת במספר מדינות בארצות הברית.

כאנשי עסקים שמאמינים בשותפות עם הקהילה, הקימו השניים קרן תרומות בינלאומית. הקרן תרמה רבות למוסדות חינוך ותרבות ברחבי העולם, בין היתר למוזיאון תל אביב, מוזיאון ישראל ועוד. כיום מכהן עמיר כחבר הוועד המנהל של מוזיאון ישראל ומוזיאון תל אביב ואשתו הרטה פעילה ב"איפאק", הלובי הישראלי בארצות הברית.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.