הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל-אביב אישרה להפקדה את תכנית "איזור התעשייה הקטן" בחולון. מטרת התכנית היא להפוך את רוב המתחם לאיזור מגורים שיכלול 835 יח"ד

דמיית תכנית ח-538-א איזור התעשייה הקטן בחולון - מבט צפוני לפארק. קרדיט-יער אדריכלים
דמיית תכנית ח-538-א איזור התעשייה הקטן בחולון - מבט צפוני לפארק. קרדיט-יער אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל-אביב אישרה להפקדה בימים אלה את תכנית ח/538/א בחולון, אותה מקדם מינהל ההנדסה בעיריית חולון.

התכנית, המכונה "איזור התעשייה הקטן" (מתחם רבי עקיבא), גובלת בשדרות ירושלים, ברחוב בר כוכבא, בשורת הבתים ברחוב ההסתדרות וברחוב משה שרת ושטחה כ-60 דונם.

זהו אזור שייעודו מלאכה, המהווה מעין "מובלעת" של בתי מלאכה בלב אזור מגורים ותמהיל מגוון של עסקים, עסקי מזון, מסחר, מוסכים, מלאכה ותעשייה, שחלקם מהווים מטרדים סביבתיים, כגון: זיהום אוויר, זיהום שפכים, זיהום קרקע, רעש, פסולת חומרים כימיים, אסבסט ומפגעים אסתטיים. מרבית המבנים והסככות שבמתחם הם ישנים ומתוחזקים ברמה בינונית.

המטרה המרכזית של התכנית היא להפוך את המתחם לאיזור מגורים הכולל 835 יחידות דיור, תוך הגדרת מתחם למסחר, יצירת שטח ציבורי פתוח והגדרת איזור למוסדות ציבור. העיקרון העומד בבסיס התכנית מתבסס על פי רוב על הפרצלציה הקיימת, אשר תאפשר כלי בר יישום למימוש התכנית בפועל.

הפיכת המתחם לאיזור מגורים תסייע ליצירת רצף אורבני בין שכונות המגורים רסקו א' וב' לבין שכונת נאות יהודית ותהווה תרומה משמעותית להתחדשות עירונית, תוך יצירת מרחב ציבורי חדש שיתרום לתושבי המתחם עצמו כמו גם לתושבי השכונות הסמוכות לו.