נתבג

(תשתיות)
  עומס בנתב"ג. צילום: באדיבות מועצת העובדים של בקרי הגבולות

בשיא עונת הטיסות, רשות האוכלוסין וההגירה קיצצה במספר המשמרות של בקרי הגבולות הבודקים את הדרכונים בנתב"ג, מ-100 ומעלה במשמרת באוגוסט שעבר לפחות מ-60 במשמרת באוגוסט הזה

(דעות)

כאזרחי ישראל הרוחשים כבוד והערכה לחברינו הבינלאומיים המגיעים לביקור בשטחי הגדה המערבית, מתוך הזדהות עם תושביה הפלסטינים החיים תחת כיבוש ואפרטהייד, וודאי שנגיע לקבל את פניהם באולם הנתיבות בנתב"ג, ונקיים שם נוכחות בין השעות 12.00 בצהרים עד 8.00 בערב. נקבל את פניהם עם שלטי ברוכים הבאים ובזרועות פתוחות מתוך הערכה עמוקה, מתוך חברות אישית עם רבים ומתוך כורח המציאות – מציאות שבה מקבלי הביקור מנועים מלאסוף את אורחיהם משדה התעופה, שלא לדבר על לטוס ממנו ואליו

(הדופק הפוליטי)

תנועת גוש שלום לשר לבטחון פנים: כבוד השר – דבר אליהם בפרחים. למד לקח מהמטס הקודם - בטל את המבצע המשטרתי הכוחני והמיותר נגד "המטס". לטענת ארגון השמאל לפעילים מחו"ל אין כל כוונה לעשות פרובוקציה בנתב"ג - בהם אנשים מבוגרים, משפחות עם ילדים ונכים בכסאות גלגלים

(רכב)

1021189חברת DHL ישראל, המובילה בעולם במשלוחי אקספרס בינלאומיים, הודיעה היום כי חתמה על עסקה עם קבוצת כלמוביל, במסגרתה תצטייד החברה ב-27 רכבי ואן חדשים מתוצרת מרצדס. הרכבים, מדגם ספרינטר 313 CDI, יצטרפו לצי כלי הרכב של החברה במהלך החודשיים הקרובים. עסקה זו הינה שלב ראשון במסגרת מהלך רכישות כולל שיתבצע בשנתיים הקרובות במטרה להרחיב את פעילות החברה בישראל ולשפר את השירות ללקוחות

(זיהום ליד הבית)

עמותת מלר"ז מגבירה את הטיפול במפגעי הרעש הנובעים מנמל התעופה בן גוריון, ומקימה עתה פורום תושבים בערים עוטפות נתב"ג שייאבק ברעש המגיע משדה התעופה

(מנהלי)

בדיון שהתקיים החודש בבג"צ חזרה השופטת מרים נאור והבהירה את הצו שנתנה בעבר, לפיו יחול איסור על המראות מנמל התעופה בן גוריון בין השעות 2:00 ל-5:00 בבוקר. נאור קבעה בהחלטתה כי מנהל רשות שדות התעופה יוכל להתיר חריגה משעות אלה רק בהחלטה מפורטת ומנומקת, תוך מתן העתק לבית המשפט ולעותרים

(תשתיות)

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, לראש הממשלה: להקים שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג

(מנהלי)

עיריות חולון וראשון לציון פנו היום באמצעות עורכי דינם אבנר (נרי) ירקוני וליאור עמידור לבג"צ בבקשה דחופה להוצאת צו מניעה לשינוי המצב הקיים, בו אין הלכה למעשה כל המראות ליליות בנתב"ג. העיריות חוששות, עם זאת, שבימים הקרובים תאושרנה בכל זאת המראות ליליות בנתב"ג, אך זאת ייעשה לא משיקולי בטיחות, אלא רק משיקולי נוחות ומשיקולים כספיים

(מנהלי)

הרשויות העותרות: "דברי שר התחבורה כאילו השיפוץ מחייב את פתיחת הלילה להמראות – זריית חול בעיני הציבור. אנחנו תומכים בשיפוץ ולא נביא לכל פגיעה בפעילות התעופתית ובוודאי שלא בבטיחות הטיסה". בעתירה חריפה שהגיש הבוקר פורום יישובי עוטף נתב"ג לבג"צ נגד שר התחבורה, ממשלת ישראל, שרי הפנים והגנת הסביבה, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית ע"י עורך הדין אבנר (נרי) ירקוני , נטען כי החלטת השר על פתיחת נתב"ג להמראות בלילה אינה נובעת מצרכים תעופתיים או בטיחותיים, אלא כל כולה תוצאה של עסקה פוליטית בינמשרדית הנוגעת לאישור תקציב רשות שדות התעופה, אשר בינה ובין בטיחות טיסה אין דבר וחצי דבר