בצל ההתראות לכך שרעידת אדמה הרסנית עלולה לפקוד את ישראל בכלל ואת איזור הצפון בפרט, ממשיכים בסניף צפון של התאחדות התעשיינים לתרגל מוכנות של המפעלים באזור לתרחישי אסונות טבע העלולים לפקוד את איזור חיפה, הקריות, הגליל והעמקים. בהמשך למפגש מיוחד שהתקיים במהלך חודש ספטמבר בו נטלו חלק עשרות בכירים מהתעשייה הצפונית, בשבוע שעבר נערכו שני ימי רענון לממוני התגוננות אזרחית במפעלי הצפון.

כלים

לקראת התרגיל הלאומי "נקודת מפנה 6" שנערך השבוע ברחבי הארץ, קיימו בשבוע שעבר בהתאחדות התעשיינים בישראל סניף צפון שני ימי רענון לממוני התגוננות אזרחית במפעלי הצפון. ימי הרענון, שמטרתם הייתה תרגול נוהלי התנהגות בחירום הן במהלך אירוע בטחוני והן במהלך רעידת אדמה במסגרת מקום העבודה או מחוצה לה, היוו המשך ישיר למפגש מנהלים בכירים בתעשייה ובמגזר העסקי שקיימה ההתאחדות במהלך חודש ספטמבר, במסגרת ההיערכות לתרגיל הלאומי "נקודת מפנה 6".

ליאור אפלבאום, מנהל התאחדות התעשיינים בצפון: לצערי, מפעלי התעשייה בצפון הם למודי ניסיון בכל הנוגע לפעילות בחירום ואפילו תחת אש. ישנה חשיבות רבה למפגשים שקיימנו, מאחר והיערכות נכונה בשגרה, הכוללת הכנות פיזית בשטח  לצד תרגול כל הדרגים במפעל ובעסק מאפשרים התמודדות הולמת יותר בעיתות חירום. לתעשייה יש משקל כבד בכלכלת ישראל ובעת חירום מפעלי תעשייה  נדרשים  להמשיך בפעילות ייצור תוך הגנה מירבית על המנהלים והעובדים שלהם."נקודת מפנה 6" מניח את התשתית לכך. מפעלי התאחדות התעשיינים בצפון מקיימים נהלי חירום למקרה של הסלמה בטחונית ואכן, בתקופת מלחמת לבנון השנייה הצליחו מרבית המפעלים בצפון להמשיך בפעילות הייצור, תחת מטחי הטילים. כעת אנו רואים חשיבות  להכשיר את המפעלים גם להתמודדות  עם אירועים של אסונות טבע ומקווים שלא נזדקק להשתמש בהכשרה זו לעולם. יש לזכור שחלק ממפעלי התעשייה בצפון מייצרים מוצרי ייסוד חיוניים ופעילות שוטפת שלהם היא הכרחית לקיומנו".

במהלך השבוע לקחה התאחדות התעשיינים חלק פעיל בתרגיל "נקודת מפנה 6" והעבירה גם למפעלי התעשייה בצפון, באמצעות נציגיה במנהלת התרגיל וברשות החירום הלאומית (רח"ל) , תרחישים לסיטואציות איתן יהיה צורך להתמודד במקרה של רעידת אדמה קשה. אפלבאום קרא לתעשייני הצפון לנצל את המומנטום של התרגיל ולתרגל בפועל בכל המפעלים התנהגות במהלך רעידת אדמה, שכן רעידה כזאת עשויה להשפיע על הסקטור היצרני והתעשייה בישראל, לאור התחזיות הצופות קריסה של תשתיות לאומיות ומקורות אנרגיה במקרה של רעידת אדמה קשה.