התדמית הראשונית שהינך משדר היא זו שעל פיה אתה נשפט. לכן, המסרים שהתדמית שלך משדרת מהווים את הקשר הראשוני עם הלקוח והיא זו אשר תקבע האם האיתותים שלך משקפים את מלוא היכולת שלך.
האם אתה בין אלו המסוגלים להציג את עצמם טוב יותר מאחרים? האם אתה מצליח לעורר במהירות אמון וביטחון? מקצועיות? מצליחנות?
התדמית שלך תקבע אם אתה זה שתקודם או הקולגה שלך. אם אתה זה שתסגור עסקה או המתחרה. כדי למתג את עצמך גבוה מעל האחרים עלייך לשדר תדמית עצמית אפקטיבית.
המלה" תדמית" נגזרת מהמלה ד. מ. ה, כלומר חוסר ביטחון לגבי המהות האמיתית. לכן כדי שהתדמית שלך תשדר את האיכויות הפנימיות והאמיתיות שלך יש צורך לשווק אותך, להציג את יתרונותייך לציבור בו אתה חפץ לקדם את עצמך בו, וזאת באמצעות דגש על האריזה שלך.
לעיתים האריזה שלנו משרתת ומקדמת אותנו ולעתים היא בולמת ומעכבת אותנו. האריזה שלנו כוללת את המיומנויות התקשורתיות:
התקשורת המילולית – התוכן ואפיוני הקול, התקשורת הבלתי מילולית-הויזואלית: שפת הגוף וההופעה החיצונית, לעיתים כאשר יש חוסר הלימה בין המסרים המילוליים לבלתי מילוליים, יגבר המסר הבלתי מילולי, ותוכנו הוא זה שיקבע.
מאחר וסיכויי ההצלחה שלך נתונים בידייך רצוי להתייחס למספר גורמים בהופעתך החיצונית:
קוד לבוש
רצוי לבחור את קוד הלבוש בהתאם לתדמית החברה, ולמסר אותו אתה רוצה להעביר. הבגדים שלכם מדברים עוד לפני שפציתם את פיכם.
רצוי להיות מסונכרנים עם האופנה העכשווית, במידה ואתם רחוקים מצו האופנה הנוכחי, אנשים עלולים להניח שמחשבותיכם ורעיונותיכם הם בהתאם.
יחד עם זאת רצוי מאד שתהיה התאמה בין פרטי הלבוש למבנה הגוף. בעזרת הלבוש המתאים ניתן לשנות או לרכך גזירות גורל שנחתו על מבנה גופינו. כלומר, באמצעות הבגד המתאים ניתן לטשטש את חסרונותינו ולהבליט את יתרונותינו.
בגד נכון יכול לעזור לנו להראות גבוהים או נמוכים עבים או דקים. לצבעי הבגד מסר עז, גוונים כהים משדרים מקצועיות וסמכותיות, זו הסיבה שרצוי לאמץ חולצות מכופתרות בגוון אחיד, מכנסיים כהים, חגורה בצבע הנעליים, נעליים איכותיות מעור. [רצוי שתהיינה מתוחזקות היטב], גרביים בצבע הנעליים או כבררת מחדל בצבע המכנסיים.
רצוי להציג חזות נקייה ומסודרת ושיער נקי ומטופח בעל עיצוב עדכני. במידה והקרחת מתקרבת לפדחת יש צורך לשמור על תספורת קצרה, או גילוח הקרקפת. [אנא הימנע מלהשתמש בקצוות שיער ארוכות כדי לכסות על הקרחת].
רצוי שהידיים והציפורנים יהיו מטופחות, והפנים מגולחות למשעי. גם לאביזרים תפקיד מהותי, הם הסממן לסטאטוס שלך, התיק, הארנק, החגורה, העט, השעון, אבזם החגורה וכמובן הטלפון הסלולארי.חייבים להיות איכותיים ועדכניים.
כותבת המאמר היא מתי עובדיה, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה, סיום לימודים לתואר שני בתקשורת וייעוץ ארגוני, מרצה ומנחת קבוצות בכירה באוניברסיטה הפתוחה והמכללה למנהל, חברה בלשכת המאמנים הישראליים ובארגון הישראלי ליועצי תדמית ונוהג.