"המחקר שיבוצע בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ובליווי של חוקרי הטכניון יתחיל כבר השנה עם סלילתו של קטע כביש ראשון באורך של
החברות הגדולות לייצור אספלט בארץ, מגלות עניין רב בפרויקט החדש שיתבסס על ערבוב של צמיגים גרוסים עם ביטומן ואספלט בשלב הכנת האספלט. בחברה הלאומית לדרכים מסבירים כי מודל הביצוע נלקח ממדינות בעלות אקלים דומה בארה"ב.
ייצור התערובת ייקר את הפקת גומי האספלט בכ-20%, אולם יכפיל פי שניים את משך החיים של הכביש. כתוצאה, השימוש בתערובת יהיה זול יותר בזכות מחזור החיים של החומר. חסרון נוסף, הוא אי הוודאות הרגולטורית של כוחות ההטמנה והמיחזור, אולם ניתן לפצות על כך באמצעות מודל עסקי ומחקר הנדסי-כלכלי מתאים.
יתרונות נוספים הם בכך שהתערובת תחסוך פגיעה בסביבה, הכביש יפחית את רעש הנסיעה עליו ומקדם החיכוך שלו יהיה גבוה יותר מהקיים.
הכנס התקיים השנה בסימן "חדשנות וקידמה", ובמעמד שר התחבורה והבטיחות "בדרכים ישראל">בדרכים ישראל כ"ץ, יו"ר החברה הלאומית לדרכים "מיכה גולדמן">מיכה גולדמן ומנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אלכס ויז'ניצר . בכנס השתתפו בכירי מקבלי ההחלטות בתחום התשתיות בארץ, בהם קבלנים, מהנדסים ואדריכלים בכירים.