מחר (יום ב') יחסמו תושבי אשכול את הגישה למעבר כרם שלום וימנעו העברת סחורות לרצועת עזה. חסימת הכביש תתבצע במסגרת מאבק התושבים להרחבת כביש 232. במקום צפוי להיווצר תור של משאיות שישתרך לאורך קילומטרים (החל מהשעה 7:30 ובמהלך היום)

(רונית מינקר)

הרחבת כביש 232 כבר אושרה על ידי כל הגורמים,  אך ביצוע ההרחבה נעצר עקב מאבקים תקציביים בין משרד האוצר, הביטחון והתחבורה. "המלחמות בין המשרדים עולות במחיר בטיחותי ובטחוני והתושבים הם אלה שמשלמים את המחיר. תושבי אשכול לא מוכנים להמשיך "לסבול בשקט" ולסכן את חייהם." אומרים במועצת אשכול.

מחר (26.12) יחסמו התושבים את כביש 232 למעבר משאיות החל מ-7:30 ובמהלך שעות היום. דרישת המפגינים: "על הממשלה להכריע באיזו אופן תמומן הרחבת הכביש ולאפשר את תחילת העבודה באופן מיידי."

כביש 232 מצומת סעד ועד למעבר כרם שלום מתמשך לאורך 45 ק"מ. כביש צר, ללא שוליים, אשר בחלקים רבים ממנו אין יכולת עקיפה. הכביש משמש את 13,000 תושבי המועצה האזורית אשכול, ונוסעים עליו כלים חקלאיים רבים, רכבי צבא ומשאיות.

מאז נסגרו המעברים "קרני" ו"ארז" להעברת סחורות לרצועה, הפך מעבר כרם שלום למעבר היחידי למעבר סחורות לרצועה. כמות המשאיות הנוסעות על הכביש, בדרכן למעבר, הולכת וגדלה. כיום עוברות על הכביש 350 משאיות ביום (הלוך וחזור) ומסכנות את כל הנוסעים על הכביש.

משאית שמסיבה כלשהי עוצרת בצד הכביש, חוסמת חלק מהכביש (אין שוליים) ומהווה סכנה לנוסעים עליו. איטיות הרכבים הצבאיים הנוסעים על הכביש מעודדת ביצוע עקיפות מסוכנות שכבר עלו בחיי אדם (תאונה אחרונה: ינואר 2010. נהרגו תושבת קיבוץ אורים ושני חיילים ששירתו באזור). הצפי העתידי: הגדלת מספר המשאיות ל- 650 משאיות ביום.

כל הגורמים (אוצר, תחבורה, ביטחון) מסכימים שיש להרחיב את כביש 232 בשל עומס המשאיות שעוברות בו ומעבירות סחורות לרצועת עזה והשימוש הצבאי המוגבר בכביש בעת חירום. הרחבת הכביש כבר אושרה על ידי כל הגורמים. ביצוע ההרחבה נעצר עקב מאבקים תקציביים בין משרד האוצר, הביטחון והתחבורה.

משרד התחבורה מוכן לממן את הרחבת הכביש אך משרד האוצר עוצר אותו בטענה שהכביש אינו עומד בקריטריונים של משרד התחבורה להרחבת כבישים. משרד האוצר רוצה שמשרד הביטחון ישתתף במימון הרחבת הכביש. משרד הביטחון מסרב. המלחמות בין המשרדים עולות במחיר בטיחותי ובטחוני והתושבים הם אלה שמשלמים את המחיר.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS