באסון המסוק, שאירע ב-10.5.77, נספו 54 חיילים – 44 צנחנים, כולם מפלוגה אחת בגדוד 890, ועשרה אנשי צוות אויר. האסון התרחש במהלך תרגיל משולב של חטיבת הצנחנים וטייסת מסוקי "יסעור" שהתקיים בבקעת הירדן. במסוק היו 54 נוסעים ואנשי צוות, בניגוד להוראות היצרן, שהגביל את מספר הנוסעים ל-37 בלבד. ראוי לציין, כי המסוק אמור היה להמריא כשעליו 58 נוסעים, אך הטייס הוריד 4 לוחמים ושפך לקרקע כטון וחצי דלק, כדי לצמצם את המשקל העודף.
חקירה שנערכה לאחר האסון הצביעה על שורה ארוכה של תקלות טכניות חריגות מפקודות וסטיות מנהלי חיל האוויר שקדמו לטיסה. בנוסף, הסתבר שהתדריך לטייסים היה לקוי, והאיץ בהם לטוס נמוך ככל האפשר, למרות הלילה החשוך שהיה אז. למרות כל אלה, נקבע אז כי האשם העיקרי באסון הוא טייס המסוק, שנהרג גם הוא בהתרסקות.
המשפחות השכולות קיבלו את ממצאי החקירה רק 25 שנים לאחר האסון. בהמשך התקיים ערב סגור למשפחות, בו הציגו קצינים בכירים מחיל האוויר תפישה מעודכנת של החקירה, המקבלת את העובדה כי לא הטייס לבדו אלא צירוף כל התקלות והנסיבות האחרות הם הגורם העיקרי לתאונה.
במשך כל השנים נמצאו המשפחות בתחושה שקיים מאמץ מתמשך להצניע את האסון ואת הפשלות שקדמו לו. כך, למשל, טכס הזיכרון השנתי לא קיבל מעולם מעמד של טכס רשמי, ועד לשנת 2007 לא השתתפו בו אישי ציבור בכירים. רק באותה שנה הגיעו לטקס שר ביטחון והרמטכ"ל. בנוסף, מספרי היסטוריה וזיכרון רשמיים נפקד מקומו של האסון כליל, וביניהם "ספר היובל למדינה" בהוצאת משרד הבטחון.
במלאת 30 שנה לאסון החלה התארגנות מחודשת של הדור השני של המשפחות השכולות והחברים לנשק מפלוגת הצנחנים. בין היתר הוקם אתר זיכרון באינטרנט - www.may76.com - והוצאה לאור מהדורה מחודשת של ספר המחזור של הפלוגה שראה אור רק לאחר האסון וכותרתו "כך היו חיינו".
לטכס האזכרה בבקעת הירדן צפויים להגיע מאות מבני משפחות הנופלים, וכן חברים לנשק, שחלקם מגיעים לטקס במיוחד מחו"ל.