כיצד תבליטו מוצרים מסוימים מתוך סל המוצרים הכולל הקיים אצלכם
מלאכת המכירה היא אמנות של ממש ומעטים שולטים בה ביד רמה. יש אנשים בודדים, יחיד סגולה של ממש שמחזיקים בכשרון של מכירה מולדת, אינטואיטיבית- זה עובד אצלם כמו קסם, אבל זה לא אומר שהם היחידים שמשחקים בשוק המכירה. בעולם של היום מכירה היא חלק מרכזי בכל ארגון עסקי, בלי קשר למוצר או השירות עצמו וכל מנהל עסקים חייב לדעת למכור.
בין אם מדובר על ריטייל, ניהול תיקים בשוק ההון, טקסטיל או כל תעשיה אחרת.
שיווק היא ההתמחות הרחבה ביותר שעוסקת בכל הפעולות הישירות והעקיפות שעיסוקן בהגדלת סעיף המכירות של החברה. תחת הכיפה הרחבה של שיווק נכנסות התמחויות שונות המתייחסות לניהול מותג, יחסי ציבור, פרסום, מכירות ועוד מגוון של תהליכים ישירים ועקיפים שכולם בסופו של דבר תפקידם הוא לשפר את חווית הקניה, לסיע ללקוחות לרכוש את המוצרים שמתאימים להם ומעל הכל להגדיל את שורת הרווח של בית העסק.
כאשר מדובר על ניהול תיקים בשוק ההון אופן ההתנהלות הוא קצת שונה. את השכר שלו מקבל מנהל התיקים מדמי הניהול, כך שלא באמת משנה לו בדרך כלל מאילו מוצרים מורכבים התיק, לפחות לא מבחינת הרווח הפרטי שלו. המוצרים שמרכיבים את תיק ההשקעות משמעותיים במיוחד למשקיע עצמו.
התאמה של תיק ההשקעות למשקיע
תיק ההשקעות הוא למעשה הפרוטפוליו של המשקיע שתפקידו לשרת את המשקיע על הצד הטוב ביותר ובאופן שתואם את הצרכים שלו ואת אופיו. לא יתכן שתיק השקעות של משקיע שונא סיכון יורכב כולו ממניות למשל. מטבע הדברים, כאשר מדובר על משקיע שמעדיף להמנע מסיכונים, עיקר תיקו יורכב מנכסים סולידיים שלא יהוו סיכון על ההשקעה שלו.
במקרים רבים יש פער בין הנטיות הטבעיות של המשקיע לבין האופן שבו הוא תופס לעצמו, כך למשל משקיעים שמאד רוצים להנות מתשואה גבוהה, אבל לא באמת מכירים בערכו של הסיכון ובמשמעות של מימוש הסיכון הזה. במקרה כזה מנהל התיקים מוצא את עצמו בפוזיציה של פסיכולוג, שכן עליו לשכנע את המשקיע להתפשר על תיק סולידי, בעוד ששאיפתו היא לתשואות גבוהות. כמובן שמלאכתו של מנהל התיקים היא לא פשוטה, שכן המקצועיות שלו נמדדת על בסיס היכולות שלו להשיג תשואות גבוהות ובהמשך לשכנועו של המשקיע להתיישר בהתאם למי שהוא באמת ולא בהתאם לאופן שבו הוא תופס את עצמו, עליו לוודא גם שיש תיאום ציפיות. חשוב מאד שהמשקיע יגיע מוכן לסוף שנה ולכל תרחיש שהיא לא תביא איתה.
במקרה כזה מוצא את עצמו מנהל התיקים מול משימה לא פשוטה שבמהלכה הוא רוצה להבליט מוצרים מסויימים על פני מוצרים אחרים בכדי "לפתות" את המשקיע לבחור בהם ובכך להבטיח שהרכב התיק שלו בנוי באופן שמשרת אותו על הצד הטוב ביותר. זוהי למעשה אחת ממיומנויות האמנות שנדרשות ממנהל תיקי השקעות.