למרות הלחצים מצד חברות התעופה וסוכנויות הנסיעות היום נכנסו לתוקף תקנות שהכינה הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הקובעות בין היתר כי צרכן יוכל לבטל עסקה לרכישת טיסה שנעשתה באופן פרונטלי (למשל במשרדי החברה) תוך 14 ימים מיום הרכישה ועד 18 יום לפני הטיסה. הצרכן רשאי גם לבטל טיסת המשך הנרכשת מישראל וחזרה אליה ובתנאי שטיסת ההמשך ניתנת ע"י אותה חברת תעופה היוצאת מישראל
תחזית עונת הקיץ שהחלה החודש: גידול של 8% במספר הטיסות הסדירות לישראל. תוכנית הטיסות של אל-על לקיץ 2010 מצביעה על גידול צפוי של 11% לעומת קיץ 2009. גידול של כ- 8% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה צפוי במהלך עונת הקיץ שהחלה ב- 28 במרץ 2010. כך עולה מנתוני רשות התעופה האזרחית (רת"א) שהוצגו היום לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ