בפנייתו לשר התחבורה ציין ח"כ חנין כי הרפורמה בקווי התחבורה הציבורית בגוש דן, אותה מוביל משרד התחבורה, יוצרת הזדמנות לשינוי אמיתי במטרופולין. " נקודת המוצא של הרפורמה היא נכונה: חייבים לשחרר את גוש דן באופן מיידי מהתלות ברכב הפרטי שיצרה משבר תחבורתי המתבטא בפקקי תנועה, מצוקות חנייה וזיהום אוויר. אסור גם להמשיך ולהמתין לרכבת תחתית או קלה שמובטחת בעוד שנים. הפתרון היחיד לזמננו הוא שדרוג מיידי ואמיתי של מערכת האוטובוסים בגוש דן" כתב ח"כ חנין.
ח"כ חנין התייחס אף לשיתוף הציבור וקרא לשר התחבורה "לבצע אותו עכשיו – לשמוע את הערות התושבים, להתחשב ולתקן בכל מקום שצריך". בהתייחסו לסוגיית הצורך בשינוי מהותי, אשר איננו מתבסס אך ורק על שינוי מסלולי הקווים ציין ח"כ חנין כמה צעדים אשר יוכלו לייצר שינוי שכזה:
1. הפחתת מחירי הנסיעה באוטובוסים , בדגש על כרטיסי חופשי-חודשי (עם דגש על הכנסת כרטיסי חופשי-חודשי מיוחדים וזולים יותר התקפים רק לחלקים מהמטרופולין). אני מציע גם לשקול נסיעה במחיר מופחת בשעות העומס, כדי לעודד אנשים לבחור בשעות אלה בתחבורה הציבורית ולא ברכב הפרטי.
2. להגדיל באופן מייד את מספר הנתצי"ם במטרופולין גוש דן. בהיעדר נתצי"ם בנתיבי הכניסה העיקריים למטרופולין ורשת נתצי"ם בתוך העיר עצמה, ימשיכו האוטובוסים לעמוד בפקקים. העברת האוטובוסים למסלולים רציונאליים יותר רק מחמירה את התחרות שלהם עם נהגי הרכב הפרטי, המעדיפים גם הם בדרך הטבע להתרכז במסלולים אלו. אני קורא לך לפיכך, להכין בתוך שלושה חודשים תכנית להכפלת מספר הנתצי"ם בתחומי המטרופולין ולהגדלה משמעותית של מספר הנתצי"ם בכניסות אליה.
3. להחליט כי במרכז המטרופולין ובצירי הגישה המרכזיים אליו תופעל לאלתר מערכת של אוטובוסים מהירים ונוחים במיוחד שיצרו מערכת תחבורתית הדומה בצורת פעולתה לרכבת תחתית (לא עומדת בפקקים וזוכה לעדיפויות ברמזורים אך פועלת על פני הקרקע באוטובוסים. בהקשר זה אני שב ומפנה את תשומת לבך לתכנית "מהיר בעיר" המקודמת על ידי תנועות עירוניות וסביבתיות בתל אביב – יפו).