מליאת רשות החשמל הטילה חובת סודיות על מנהל המערכת בחברת חשמל בגין עסקאות הגז של יצרנים פרטיים. מנהל המערכת בחברת החשמל לא יורשה להעביר לאף גורם בחברה מידע על עסקאות הגז הטבעי של היצרנים הפרטיים המתחרים בחברת החשמל

המליאה קבעה כי כתנאי להכרת הרשות בעלויות ניהול המערכת וכחלק מחובות ספק שירות החיוני ושירותי ניהול המערכת ולשם מניעת פגיעה בתחרות, יפעלו אלה לשמירת הסודיות הנדרשת באמת המידה ביחס למידע הקשור בעסקת הגז של יצרן חשמל פרטי.

אמת המידה קובעת כי כתנאי להכרה בעלויות ניהול המערכת ובעלויות חברת החשמל, כדי להבטיח נהלי שמירת סודיות על ידי מנהל המערכת ומניעת פגיעה בתחרות, ובפרט כאשר מנהל המערכת אינו עצמאי, אלא נמצא בתוך החברה. כל עוד זה המצב, קיים חשש של שימוש במידע זה הן לצרכי חברת חשמל והן מזליגתו למתחרים. החשש מזליגת המידע או משימוש במידע במהלך מו"מ שחח"י או יצרנים אחרים ינהלו מול ספקי הגז הועלה לרשות על ידי יצרנים פרטיים ועל ידי ספקי גז טבעי.

יו"ר רשות החשמל, מר אמנון שפירה מוסר כי, "החלטה זו מקבעת מעין חומות סיניות בחברת החשמל. כל עוד ניהול המערכת נישאר בידי החברה, ועל מנת למנוע מצב לא ראוי בו חברת החשמל היא המחליטה אילו יצרנים פרטיים, המתחרים בה, יופעלו ומתי ואף יודעת במלואן את הסכמי הגז של מתחרותיה – דורשת הרשות חיסיון מלא של ניהול המערכת ואי העברתו לאף גורם בחברה. עבירה על כך תגרור הפסקת הזרמת כספים לחברה וסנקציות נוספות. עמדת הרשות היא כי בכל מקרה יש להוציא את ניהול המערכת מידי חברת החשמל לאלתר".

יצרן פרטי נדרש כיום לחשוף בפני מנהל המערכת בחח"י נתונים מסחריים חסויים למרות שהוא מתחרה של חח"י. החשיפה למידע המסחרי מתחילה בעת שיצרן פרטי פונה למנהל המערכת ומוסר לו את נתוני עסקת הגז הטבעי המתרקמת או שהינה בפועל, בינו לבין אחד מספקי הגז. לאחר מכן, במשך כל תקופת פעילות היצרן, במסגרת הרגולציה הנוכחית, מנהל המערכת חשוף לפרטי עסקאות הגז של היצרן עם ספקי הגז.

אמת המידה קובעת כי נתוני עסקת הגז של היצרן הפרטי חייבים בסודיות באמצעות חתימה על הסכם סודיות, יצירת רשימה מצומצמת של נושאי משרה מורשים אשר יהיו רשאים להיחשף למידע לצרכי שימוש במידע זה כחלק מפעילותם, הפרדת המידע החסוי באמצעים נפרדים מיתר אמצעי הקטלוג או אמצעי המחשוב בחברת החשמל ומתן הרשאה לגישה למידע זה רק לרשימת נושאי המשרה המורשים, וחובה על ספק שירות חיוני לבצע הפרדה בין נושאי המשרה המורשים להיחשף למידע האמור במסגרת ניהול המערכת ליתר פעילות ספק השירות החיוני הנוגעות לרכישת גז טבעי או לקביעת מדיניותו בנוגע לנושאי גז טבעי.

בנוסף, מידע הנמצא בעותק קשיח ימוספר ויקוטלג ברשימת מלאי. המידע ורשימת המלאי ישמרו בכספת אשר רק הנציגים המורשים יהיו בעלי הרשאת גישה אליה ויבוצע רישום סדיר של כל הוצאת מידע הנמצא בעותק קשיח מהכספת. רישום זה יכלול תאריך, שעת הוצאת המידע, שם ותפקיד של המשתמש במידע, מטרת השימוש ותאריך ושעת החזרת המידע לכספת.