בעקבות ביקורו של שר התחבורה, ישראל כ"ץ הבוקר במאהל המחאה בתל אביב, מקיימים פעילי מגמה ירוקה סדנאות ורבי שיח במאהלים ברחבי הארץ בנושא צדק סביבתי-חברתי, בדגש על נושא התחבורה הציבורית.
גדי קולקר, רכז מגמה ירוקה במכללת הדסה, שהנחה את הרב שיח במאהל בירושלים בשיתוף החברה להגנת הטבע, קואליציית ירושלים בת קיימא ופעילים חברתיים ירושלמים, אומר: "כעת, לאחר שחוק הוד"לים לצערנו עבר, אם לא תהיה ראייה לטווח ארוך של מערכות התכנון- אנחנו ניראה ברחבי הארץ 140 אלף יח"ד חדשות בלי תשתית של תחבורה ציבורית, ומגדלי יוקרה להנאת העשירים ולמענם של המוני רכבים פרטיים חדשים".
במאהלי המחאה השונים החלו פעילי מגמה ירוקה להחתים את המוני המפגינים ועוברי האורח על עצומה שתוגש לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, בעקבות כוונת משרד התחבורה להעלות את התקן לנוסעים העומדים באוטובוסים.
בעצומה נכתב: "משרד התחבורה שוקל בימים אלה להעלות את תקן מס' הנוסעים שמותר להעלות בעמידה באוטובוסים בין-עירוניים, מ-10 נוסעים (כיום) ל 20 נוסעים! כלומר, למרות שבמשרד התחבורה מבינים שבקווים מסוימים התדירות הנוכחית אינה מספיקה, הפתרון שהם מציעים הוא שאנחנו נצטופף יותר באוטובוס וש-20 נוסעים יעמדו במעבר האוטובוס.
במקום לדרוש מחברות האוטובוסים לתגבר את הקווים, מבקשים מאיתנו לקבל שירות גרוע יותר ובטיחותי פחות. במקום לדאוג לרווחת הנוסעים בתחבורה הציבורית, משרד התחבורה דואג לרווחת ולרווחי חברות האוטובוסים."
בארגון מתייחסים לדבריו של כ"ץ הבוקר במאהל, ולפיהם 50 אחוזים בלבד מתקציב משרדו מופנה לתחבורה ציבורית, ואותו מספר אחוזים- לרכב הפרטי. בארגון אומרים: "מדינה מתוקנת עם מדיניות מתוקנת תפנה יותר אחוזים מהתקציב לטובת מערכות להסעת המונים- על פני הרכב הפרטי. התעדוף השגוי של משרד התחבורה בא לידי ביטוי בפריפריה מנותקת ממרכז הארץ, בתדירויות מגוחכות של אוטובוסים וגם במחשבה ההזויה כאילו אפשר לפתור את הבעיות ע"י דחיסה של אנשים רבים יותר באוטובוסים."