איגרת, מעטפה ובול – שלושתם מיוחדים ובלעדיים ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל – עומדים ביסודה של מסורת מרגשת, מקורית ומיוחדת במינה שנולדה בעקבות מלחמת העצמאות. השירות הבולאי בחברת דואר ישראל הנפיק, בול לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל התשע"א. הבול מוקדש השנה לשיר "אנחנו מאותו הכפר" (מילים ולחן נעמי שמר)

כלים

מאז יום הזיכרון תשי"ב-1952 חתומה שורה ארוכה של נשיאים, ראשי ממשלה ושרי בטחון על איגרות אישיות למשפחות השכולות, וטובי האמנים בארץ נוטלים חלק בעיצוב המעטפות והבולים למועד זה. כך, משנה לשנה, נבנית מסורת ייחודית מאין כמוה שהייתה עם הזמן לאחד משגריריה המוכרים והייחודיים של תרבות הזיכרון בישראל. (מתוך "משפחות יקרות", הוצאת משרד הבטחון, שנת ה-50 לישראל)

ששי שילה, יו"ר דירקטוריון חברת דואר ישראל: "הבולים לוקחים חלק בהוויה הישראלית על כל רבדיה, גם העצבות משתקפת בעיצוב ייחודי המסמל את המשך הפריחה והצמיחה של העם היהודי יחד עם העצב והכאב על אלו שאינם עימנו עוד, יהי זכרם ברוך"

העיצוב הגראפי של בולי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל כלל במשך השנים ביטוים סמליים ואנדרטאות. העיצוב של הבול משקף את מילות השיר "אנחנו מאותו הכפר", מילים ולחן – נעמי שמר:

ובלילות שישי

כשרוח חרישי

בצמרות שחורות עובר

אז אני אותך זוכר.

הבול עוצב על-ידי אסנת אשל וערכו הנקוב 1.70 ₪.