התאגיד, כפי שאושר ביוני 2010 ברוב קולות על ידי חברי מועצת העיר ואושר, כאמור רשמית על ידי משרד הפנים, יאוגד כחברה לתועלת הציבור (חל"צ), שמטרותיה העיקריות לקדם את תחום התיירות בעיר אילת. התאגיד המורכב מנציגי העירייה, בעלי עסקים, גורמי תיירות ונציגי ציבור ואשר זוכה לתמיכת משרד התיירות, ייקרא: "החברה העירונית לתיירות - אילת בע"מ".
התאגיד יפעל כ -"One Stop Shop" וירכז במקום אחד את מירב הפעילויות, הקשורות לענף התיירות בעיר. על פי התוכנית, ייהנה תאגיד התיירות החדש, מתקציב שנתי בסך 7.5 מיליון ₪, שיאפשרו לו פעילות מתוכננת וארוכת טווח ובכך יסייע להפוך את אילת לעיר תיירות בינלאומית. במסגרת זו, נרשם הישג לעיריית אילת הן באישור התאגיד והן בתקציב ממשלתי שאושר לטובת פעילותו. התקציב הממשלתי יעמוד על 3 מיליון ₪ לשנה ממשרד האוצר בשיתוף משרד התיירות, עבור 3 השנים הראשונות לפעילותו.
עם ההכרזה על הקמת תאגיד התיירות, ברך מנכ"ל משרד התיירות – נועז בר ניר על הקמת התאגיד והבטיח, כי משרדו יתמוך ויסייע לתאגיד הן בהיבט העקרוני והן בהיבט הכלכלי.
המנכ"ל אף התייחס לעובדה, כי תאגידים דומים פועלים בערים אחרות בארץ, שבהן חשיבות ענף זה פחותה מאילת ובכך הדגיש את חשיבותו "על מנת שהתאגיד יצליח לעמוד במשימותיו, יש חובה לסנכרן את הפעילות בין כל הגורמים העוסקים בנושא ואנו מתגייסים למשימה מיד", הדגיש בר ניר והוסיף, "כולי תקווה שכל הגורמים הקשורים לתיירות בעיר יהיו שותפים לפעילות התאגיד ובהקדם. אני מברך על הקמת התאגיד ובטוח כי המשך שיתוף הפעולה ההדוק בין משרד התיירות לעיריית אילת ימשך גם במסגרת זו. אני מאמין כי יחד נצליח להמשיך ולפתח את מוצר התיירות האטרקטיבי – אילת, גם עבור תיירות הפנים וגם עבור התיירות הנכנסת".
ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי הודיע אז כמו היום, כי הוא רואה בהקמת התאגיד אירוע מכונן וכי לראשונה, העירייה והממשלה מקצות לענף התיירות באילת, את המקום המרכזי הראוי לו, הן מבחינת המחשבה והן מבחינת התקציב הציבורי המושקע בענף. "אני מאמין גדול בעבודה מתוך שותפות לדרך ומתוך הרמוניה וזהות המטרה. תאגיד התיירות החדש הוא הזדמנות ליצור משהו חדש וגדול שיפעל תוך שיתוף פעולה ויעבוד באופן משתף, בין כל הגורמים המעורבים בענף. אילת תהיה עיר תיירות בינלאומית – המטרופולין של הים האדום" ציין ראש העירייה.
אלי לנקרי – סגן וממלא מקום ראש העירייה ציין, כי הקמת התאגיד הנה חלק מתכנית כוללת לקידום ועידוד התיירות לעיר, הכוללת בין היתר גם את ההשקעות בתשתיות התיירותיות, שיפור המוצר התיירותי, מיצוב ומיתוג חדש של העיר, בניית בתי מלון חדשים, השקעות גדולות בשיווק, פסטיבלים ואירועים גדולים חדשים, אירוח אליפויות ספורט חשובות ועוד.