עם פתיחת עונת הרחצה, משיקה היום 'אדם טבע ודין' קמפיין חדש להגנה על החופים. הקמפיין שיעלה בערוצי הטלוויזיה השונים ובתחנות הרדיו מתייחס להפקעת החופים מידי הציבור ולבעיית הבנייה בחופי הרחצה.
http://www.youtube.com/watch?v=Zg7BKfVzHhA&feature=youtu.be
מידי שנה מגיעות למוקד הירוק של 'אדם טבע ודין' עשרות פניות ציבור הנוגעות לחופים. מפילוח הפניות עולה כי מרבית הפניות (63%) נוגעות לגביית תשלום בכניסה לחופי הרחצה, 15% מהפניות עוסקות במניעת הגישה לחופי הים בהיבטים שונים – אירועים פרטיים בחופים, גדרות וכיו"ב, 17% מהפניות נוגעות לנושאים שונים כמו זיהום מי הים, קריסת מצוקים ו-5% מהפניות עוסקות בבנייה בחופים.
עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין': "אורכה של רצועת החוף בישראל מגיע ל-197 ק"מ, אך למעלה ממחצית מהחופים חסומים על ידי תשתיות כמו נמלים, מתקני התפלה, תחנות כוח ושטחים צבאיים. לכן, לציבור נותרו כמה עשרות ק"מ בלבד של חוף פתוח ולמעשה, לכל תושב נותר 1.5 ס"מ של חוף בלבד".
עו"ד ברכה ציין כי זו אחת הסיבות המרכזיות שהציבור הישראלי חרד לחופים שלו ויוצא להגנתם כמו במקרים של חוף פלמחים, בצת ונחשולים: "אין ספק שיש פער אדיר בין החשיבות שהציבור הרחב מוצא בהגנה על החופים ושמירה עליהם לבין המדיניות הדורסנית שמאפשרת סגירת חופים ובנייה עליהם לבעלי הון. אנו מקווים כי הציבור הרחב יירתם לקמפיין ויעזור לנו להגן על חופי ישראל".